Hej Finn og Casper,
Først og fremmest vil jeg give Finn ret i, at løsningen med betalt kontant er en stor fordel, når vi snakker køb, der bliver betalt med det samme, som man kender det fra mange webshops.
Det er en fordel både i forhold til udligning af debitorer og senere hen afstemning af banken. Posteringsteksten kan nemlig automatisk matches med ordrenummeret, hvis det placeres i øvrig ref. På den måde er overblikket ved afstemning bedre, da betalingsreference fra kunden og posteringen nu er ens.
Jeg kan godt forstå, at der kan være en udfordring, hvis ikke alle bruger samme betalingsbetingelse. Når det er sagt, så er det muligt at differentiere betalingsbetingelsen i vores API, som er den måde webshoppen/integrationspartneren sender data til os.
Hvis de ikke kan det, så jeg godt se den fortsatte udfordring, men det er en begrænsning i integrationen.
Her vil jeg høre, hvilken betalingsreference kunderne fra ean og mail får? Så kan vi måske dykke ned i, hvordan de nemmere kan afstemmes. Der er nogle forskellige måder at gå til den opgave på, så hvis du vil uddybe det, så vil jeg gerne kigge på, hvordan vi kan komme tættere på en bedre løsning.
Jeg ser frem til at høre fra dig