Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ny postering i kassekladde fra indscannet

+5
Nu har I givet os et nyt skærmbillede, når vi skal bogføre fra indscannede bilag.

Funktionen slår direkte op i de indscannede bilag, hvor bilagene nu er indordnet efter en af flg. sorteringsmuligheder:

Dato, Navn, Afsender og Note. Dertil kommer sorteringen: Vilkårlig.

Det med datoen, tager systemet helt alvorligt. Det er kun dagen, der sorteres efter. Altså den 1. 2. 3. osv. Dvs. der tages ikke højde for måned og år.

Og driller man systemet med f.eks. at sortere i en af de andre muligheder, så går det helt galt.

Og så kan det undre, at man kan vælge kategorier / arkiv. Hvor mange arkiverer først deres bilag, inden de bogføre?. Der kan selvfølgelig godt ligge andre motiver bag muligheden, men så forklar dem.

Slutteligt mangler jeg, at når man vælger at bogføre fra indscannede, at man slår op i bilagene i den rækkefølge, som de er lagt ind i.

Forstørrelsesglasset mangler, og man kan kun se side 1 af et bilag med mange sider. De efterfølgende sider ses først, når bilaget er indlæst i kladden.
 
Mange bilag ligger f.eks. og afventer en bankpostering, andre er leverandørkontoudtog(Inden de lander i Arkiv), medens andre er vigtige bilag, der skal håndteres snarest. De sidstnævnte lægger jeg altid øverst, når jeg modtager dem. Nu til ingen verdens nytte, da alt blandes tilfældigt, når man skal bogføre.

Til sidst: Rør ikke ved mappen "Ubehandlede", før I har spurgt en række superbrugere.
i Forslag » Bilagshåndtering af (26.5k points)
opdateret af

2 Svar

Jeg er helt enig med dig. Jeg har også lige lavet et opslag om det - der havde jeg ikke lige set, at du og en anden også havde lavet opslag. Men i mit opslag skriver jeg også om, at bilaget er for lille, selvom jeg bruger forstørrelsesglasset, da min skærm ikke er så stor på min bærbare computer.

https://forum.e-conomic.dk/32012/bilag-er-for-sma-ved-vedhaetning-af-bilag-i-kassekladden 

Forslag af (4.0k points)
hej Dorte

Hvordan synes du det virker med mouse-over zoom nu? Er den ikke fin og stor?

 

mvh Tabita
Jeg kan ikke se, at det er blevet større. Hverken i Inbox eller hvis jeg vil vedhæfte fra kassekladden via "ny postering fra indscannet". Skal jeg gøre noget for at få det til at virke ?
hej igen

Nu har jeg læst det indlæg du selv har skrevet og kan se du arbejder på laptop og har testet det på min egen og kan godt se udfordringen.

Jeg har netop talt med udviklerne og det er højt prioriteret at ændre størrelsen på mouse-over zoom så den bliver full size ligesom det er i "ubehandlede". Så det kommer forhåbentlig ganske snart :)
hej Erik

Tak for dit feedback.

Vi er klar over at den nye pop up sorterer lidt uhensigtsmæssigt og det har vi teknikken til at kigge på :)

Jeg kan glæde dig med at Zoom funktionen er tilbage og visningen er dejligt stor :)

Det arbejdes også på at man skal kunne se alle sider af et bilag på flere sider - vi er bare ved at teste hvad der er den bedste løsning :) så ja vi har et par superbrugere med på råd inden vi lukker Ubehandlede :)

Det er korrekt at man kan vælge kategorier og det skyldes at nogle brugere arkiverer bilag først.. fx i brugere - hvem skal bogføre dette er det Bente, Marianne eller Erik, så har de en kategori/mappe hver og selvom du ikke har den arbejdsgang så er den til gavn for andre.

Om det bliver muligt i inbox at sortere bilagene til at ligge i en helt brugerbestemt rækkefølge er endnu ikke helt afklaret. For er pointen ikke blot at alle bilag skal bogføres og mindre vigtigt hvilken rækkefølge, i selve regnskabet bliver de jo alligevel sorteret efter datoen :) Så lad os se hvad der sker lidt længere nede af vejen.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Nej, det er ikke ligemeget, hvilken rækkefølge bilagene ligger i. Og det er ikke alle bilag der bliver bogført på én gang.
Kære e-conomic. Det var I længe om. Det er jo ikke første gang, at I bare implementerer nye funktioner uden at give en ordentlig information til Jeres kunder.

Du skriver, at det efter Jeres mening kan være lige meget med sorteringsordenen, fordi alle bilagene skal bogføres. Det sidste er selvfølgelig rigtigt, men der kan altså være mange bilag (f.eks. leverandørfakturaer), hvor det er vigtigt, at de bliver bogført i dag og betalingerne overført til banken. Derudover kan der ligge en række ubetydelige bilag, som først bogføres senere eller venter på bankposteringerne. Så NEJ, bilagsrækkefølgen er bestemt ikke ligegyldig. Som brugere er vi afhængegige af praktiske og logiske arbejdsgange.
Du har helt ret, Erik.
Når du har nogle bilag du anser for at være vigtige og skal prioriteres  først vil jeg anbefale at du så kategoriserer disse og når du så trykker Ny postering fra indscannet så vælger du kategorien med de høj prioriterede dokumenter først :)
Dorte, hvad mener du med at bilagene skal være i datorækkefølge? For bilagene får jo en dato når du bogfører dem?

Kan du udspecificere hvad du mener?
Det var en fejl :-)
Hej Tabita

Jeg vil lige tilknytte mig ovenstående kommentarer og samtidig henvise til en af mine oprettede forslag, hvor det drejer som at bilagene ikke kan kombineres i den rigtige rækkefølge.

Når jeg modtager en vareleverandørfaktura, vil jeg gerne tilknytte bilaget for modtagelsen (det er ikke altid mig, der modtager varer) for at sikre at betaling først sker, når varerne er modtaget. Hvis bilaget med fakturaen først kommer på s. 2 eller 3 tager det noget længere tid at bogføre end, hvis bilaget kommer på s. 1. Det er altså vigtigt for os at vi selv kan bestemme rækkefølgen på bilagene, som vi kunne inden den opdateringen af indscanningsmodulet.

Og nej, vi kan ikke benytte Inbox, da vi bruger Projekt-modulet.

Vh Helle
Bilagene skulle gerne komme i datoorden.

Så er det muligt at bogføre dem efter dato, hvor de så får et fortløbende nummer, hvor de ældste har det mindste nummer.

Og nej forstørrelsesglasset virker ikke.

Tag nu og tilbagerul det gamle indscanningsmodul indtil i ændret alle de fejl, der er i smart inbox.
hej Helle

Vi har noteret os at det er et stort ønske at kunne kombinere i et specifik rækkefølge, så det er en af de ting vi har med til videre udvikling.

Ang. projekt - den kan vi måske tage over telefonen i næste uge :)  jeg har sendt dig en besked.

mvh Tabita
Hej Tabita

En enkel løsning vil være at geninstallere det gamle indscanningsmodul.

Det havde denne funktionalitet.

Hans Henrik
Ja, lad os få det gamle indscanning tilbage, som det var. Det fungerede.
Jeg hyler med på dette - Inbox er ikke brugbar - indscanning virker super godt - Så Inbox er skønne spildte kræfter, som desværre kunne have været brugt på nogle af de ting, der vil gøres vores hverdag nemmere.
Jeg frygter i den grad d. 1. marts når de nedlægger den.
Ja, jeg forstår heller ikke, at de har brugt tid på Inbox - jeg kender ingen, der er glade for Inbox, de vil hellere have Indscanning.