Nu har I givet os et nyt skærmbillede, når vi skal bogføre fra indscannede bilag.
Funktionen slår direkte op i de indscannede bilag, hvor bilagene nu er indordnet efter en af flg. sorteringsmuligheder:
Dato, Navn, Afsender og Note. Dertil kommer sorteringen: Vilkårlig.
Det med datoen, tager systemet helt alvorligt. Det er kun dagen, der sorteres efter. Altså den 1. 2. 3. osv. Dvs. der tages ikke højde for måned og år.
Og driller man systemet med f.eks. at sortere i en af de andre muligheder, så går det helt galt.
Og så kan det undre, at man kan vælge kategorier / arkiv. Hvor mange arkiverer først deres bilag, inden de bogføre?. Der kan selvfølgelig godt ligge andre motiver bag muligheden, men så forklar dem.
Slutteligt mangler jeg, at når man vælger at bogføre fra indscannede, at man slår op i bilagene i den rækkefølge, som de er lagt ind i.
Forstørrelsesglasset mangler, og man kan kun se side 1 af et bilag med mange sider. De efterfølgende sider ses først, når bilaget er indlæst i kladden.
Mange bilag ligger f.eks. og afventer en bankpostering, andre er leverandørkontoudtog(Inden de lander i Arkiv), medens andre er vigtige bilag, der skal håndteres snarest. De sidstnævnte lægger jeg altid øverst, når jeg modtager dem. Nu til ingen verdens nytte, da alt blandes tilfældigt, når man skal bogføre.
Til sidst: Rør ikke ved mappen "Ubehandlede", før I har spurgt en række superbrugere.