forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udbygning: Søgning i kundekartoteket hvor "kontaktperson" er inkluderet i søge-data'ene?

+1
Hej :-)

Det kunne være smart at en søgning i kundekartotektet inkluderede kontaktpersoner.

F.eks. skal jeg finde et firma, men jeg kan kun huske medarbejderens eller ejerens navn, så jeg søger på personnavnet i søgefeltet i kundekartoteket, og fordi medarbejderen er knyttet til firmaet, så finder jeg firmaet. Se det kunne være smart, men sådan er det bare ikke i E-conomic.

I dag, hvis jeg søger på "Jens Kirk", så kommer "Webkonsulenterne"-firmaet ikke op, selvom "Jens Kirk" er knyttet som kontaktperson til firmaet. Det, som kommer op er "Jens Kirk" som privatperson eller hvis jeg omdøber kundenavnet til "Webkonsulenterne / Jens Kirk".

Den burde også inkludere kontaktperson-data'ene i søgningen , fordi så kunne man hurtigt kunne finde firmaet selvom man kun kendte til personnavnet. Lige nu skal personnavnet skrives ind i firmanavnet og det dur bare ikke med firmaer, som er større end enkeltpersonsfirmaer, eller som har flere kontaktpersoner mv.

Noget I har lyst til at udbygge i jeres kundesøgning i jeres GUI?

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 9 Jan i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,930 points)
opdateret 9 Jan af Jens Kirk

2 Svar

Hej Jens

Tak for dit indlæg som jeg synes lyder interessant

Vi får rigtig mange gode indlæg fra vores kunder, så vi prioriterer dem som kommer flest kunder til gode.

Vi har umiddelbart ikke hørt til dit forslag før, men jeg vil rigtig gerne lige lade det stå i en måneds tid, for at se om andre kunder kunne have dette ønske, og så tage stilling til det herefter

Rigtig god weekend til dig

Venlig hilsen/Best regards

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 10 Jan Forslag af Susan Jensen (23,720 points)
Vi støtter op om forslaget mht søgning af kontaktperson, men også MEGET gerne søgning af den adresse i leveringsadresser grundet størstedelen er vores kunder er sommerhusejere - dermed en faktureringsadresse og en leveringsadresse.
Vi finder det vigtigt, at vi kan søge på alle kundens relationer. Det kan være at kunden er privatperson i en sammenhæng og firmaejer i en anden sammen og kasserer i en 3. sammenhæng. Og det dur ikke, at vi skal sætte peronens navn ind i navnefejlet blot at kunne blive fundet (søgt på) ved firma-søgninger. Derfor er forslaget med at søgningen også kører på kontaktpersonerne et meget godt forslag
besvaret 12 Jan Forslag af STULA (410 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”