Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Auto postering

0

Jeg arbejder sådan at jeg indtaster i kassekladden 2 x årligt, derefter tager bogholderen/revisoren over og de bogfører åbenbart det hele samlet - dvs. 1 gang om året. Det må så betyde at kun virker hvis jeg taster 1. kvartal og ikke 2. kvartal (med mindre jeg bogfører inden årets udgang?). Er det korrekt forstået? Hvis det er rigtigt, så synes jeg måske ikke at det er helt optimalt, for så virker autopostering kun halvdelen af tiden. Er jeg virkelig den eneste bruger af E-conomic der har det problem?

i Spørgsmål » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål,

Jeg vil gerne lige være helt sikker her. For mig lyder det som om, at du bruger anvender modulet AutoBank, hvor du kan få konteringsforslag helt automatisk.

Dit problem er så, at vi kun bruger bogførte posteringer til at lære, hvordan der skal bogføres og det så ikke virker før de her posteringer er bogført. Er det rigtigt forstået? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Det har virket før. Systemet glemmer åbenbart det indlærte, fordi vi nu har krydset årsskiftet. Revisor og bogholder retter sikker i kassekladden, som jeg laver et par gange eller 4 om året og så bogfører de hele året på en gang, inden regnskabsårets afslutning (juni?). Så 1. halvår af 2019 (som jeg skrev ind i august) fungerede autopostering fint og da jeg nu vil postere 2. halvår af 2019 virker det ikke.

Hej igen,

Autoforslag er ligeglad med, hvilket regnskabsår du står i. Der bliver ud fra de sidste 1000 bogførte posteringer lavet et vurdering af, hvordan der skal bogføres. Det vil altså blive påvirket af, hvad der er bogført, men ikke i forhold til kladder eller regnskabsår. 

Hvis du oplever, at noget ikke virker hensigten jeg har skrevet herover, så må du meget gerne ringe herind på 88 20 48 40, så kan vi hoppe med ind til på din aftale og se på det. 
Du må meget gerne have nogle konkrete posteringer vi kan teste på, så kan vi se om der skulle være noget galt hos dag smiley