Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Negativt fortegn på ordre-linjer

0
Når man laver en større ordre og kunden ønsker en ordrebekræftelse.

Jeg sælger kunden 10 forskellige varer, men en anden model, som han ikke kan sælge, vil han sende retur.

Derfor har jeg brug for at der kan indsættes varelinier med negativt fortegn, så han ordrebekræftelse viser hvad han skal betale.

Det virker jo under Faktura, men burde også være muligt under Ordre.

Fiktivt eksempel på Ordre der skal bekræftes (salg fra importør til forhandler):

Renualt Clio      2 stk.

Renualt Megan  3 stk.

Renault Laguna   -1 stk.

Samlet køb: 4 stk.
i Forslag » Andet af (190 points)

2 Svar

Hej Anders

Tak for dit indlæg

Det er allerede muligt at sætte en minus linje ind på en ordre, du skal bare lige ind og ophæve sendt status, så kan du gå ind og rette ordre linjen til minus under antal

Rigtig god dag til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan,

Tak for dit svar, men det kan jeg altså ikke få lov til :-(

Hvis du mener at man godt kan have negativt antal i en ordre, så vil jeg meget gerne høre mere fra dig. Jeg kan kontaktes på as@ztr.dk eller tlf 42134212.

Mvh Anders Skovholm - ZTR ApS
Hej igen Anders

Beklager det sene svar, men du har fuldstændig ret. Det er ikke muligt at lave minus i en ordre, hvis man har lagerstyring på sin aftale.

Den jeg testede på, var en aftale uden lager og her kan det godt lade sig gøre, så jeg beklager meget det forkerte svar jeg gav dig i første omgang.

Jeg vil lige lade dit indlæg stå lidt tid endnu for at se om det er noget andre kunder kunne have brug for

Rigtig god weekend til dig
Hej Susan

Det er et rigtig stort problem, at man ikke kan have negativt antal på en ordre.
Det betyder, at man feks ikke kan anvende e-conomics lagerstyring i forbindelse med kassesystemer. Det påvirker naturligvis derfor sync til webshops.

Det sker ofte, at man tager en vare retur i forretningen, men kassen kan ikke overføre et negativt antal dette til ordre.

Det er API'et, der er blevet ændret medio august 2018.
Ref.: Ole J, API Support

mvh

Finn
e-consultic
Jeg mangler også den mulighed. Især efter at gavekort er blevet momspligtig ved oprettelse og ikke ved anvendelse, som tidligere.

Har lige lavet et indlæg om det.
Forslag af (180 points)