forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Negativt fortegn på ordre-linjer

0
Når man laver en større ordre og kunden ønsker en ordrebekræftelse.

Jeg sælger kunden 10 forskellige varer, men en anden model, som han ikke kan sælge, vil han sende retur.

Derfor har jeg brug for at der kan indsættes varelinier med negativt fortegn, så han ordrebekræftelse viser hvad han skal betale.

Det virker jo under Faktura, men burde også være muligt under Ordre.

Fiktivt eksempel på Ordre der skal bekræftes (salg fra importør til forhandler):

Renualt Clio      2 stk.

Renualt Megan  3 stk.

Renault Laguna   -1 stk.

Samlet køb: 4 stk.
spurgt 11 Dec, 2019 i Forslag » e-conomic generelt af Anders Skovholm (190 points)

1 Svar

Hej Anders

Tak for dit indlæg

Det er allerede muligt at sætte en minus linje ind på en ordre, du skal bare lige ind og ophæve sendt status, så kan du gå ind og rette ordre linjen til minus under antal

Rigtig god dag til dig

Venlig hilsen/Best regards

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 12 Dec, 2019 Forslag af Susan Jensen (24,420 points)
Hej Susan,

Tak for dit svar, men det kan jeg altså ikke få lov til :-(

Hvis du mener at man godt kan have negativt antal i en ordre, så vil jeg meget gerne høre mere fra dig. Jeg kan kontaktes på as@ztr.dk eller tlf 42134212.

Mvh Anders Skovholm - ZTR ApS
Hej igen Anders

Beklager det sene svar, men du har fuldstændig ret. Det er ikke muligt at lave minus i en ordre, hvis man har lagerstyring på sin aftale.

Den jeg testede på, var en aftale uden lager og her kan det godt lade sig gøre, så jeg beklager meget det forkerte svar jeg gav dig i første omgang.

Jeg vil lige lade dit indlæg stå lidt tid endnu for at se om det er noget andre kunder kunne have brug for

Rigtig god weekend til dig
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”