Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ændre rabat

0
Hej, jeg er helt enig i at i burde lave det så man kan ændre rabatten på alle varelinier når de er tastet så man ikke skal ind på hver linie
i Forslag » Andet af (180 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Som udgangspunkt har vi allerede det forslag med i vores pulje af potentielle forbedringer. Det kan du se her.
Jeg vil alligevel være sikker på, at jeg har forstået dig helt rigtigt. Når du gerne vil give rabat på alle varelinjer, hvordan opstår baggrunden for rabat så? Hvis du kender rabatten før der oprettes faktura, ordre eller tilbud, så kan det sættes direkte på kunden. 
Jeg ved ikke om du kender denne mulighed, men den er der. Det kan klares på kundens stamoplysninger.

Hvis ikke det er tilfældet, så tænker jeg det i højere grad enten er noget der aftales fra gang til gang, eller at der er specifikke situationer, hvor en rabat aktiveres. Hvis det er din arbejdsgang, vil du så prøve at uddybe her, så jeg er sikker på, at jeg forstår din problemstilling til fulde.

Jeg ser frem til at høre fra dig og ellers må du have en rigtig god weekend smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej

Jeg forstår dit svar, men jeg kan være ude for at der er meget materiale på fakturaen, så når alt er tastet ind så er fakturaen så stor at den giver ret til en rabatsats, det er ikke sikker jeg kan se størrelsen inden den tastes, så vil jeg have muligheden for at klippe på de linier der skal have rabat, og så får kun de linier kun rabatten, eller alt kan klikkes af på en gang

Mvh Ole
Hej Ole og mange tak for at følge op.

Jeg tænkte godt det var noget i den retning og det er noget vi har hørt til før.
Hvert kvartal dedikerer vi ressourcer til jeres brugeres forslag og når vi næste gang kommer til det, så vil rabat være et af de punkter vi har med.
Det betyder ikke, at der er nogle garantier. Vi tager en vurdering ud fra alle vores forslag, men du skal vide, at det er med i puljen.

Derfor vil jeg for nu ikke komme med en melding på, hvorvidt det bliver en realitet, men fastholde det som en del af de forslag, der bliver taget op i den omgang.

Endnu en gang og rigtig glædelig jul :)
Hej igen

Ja det er fordi jeg ikke hvergang kender rabattens størrelse, før alt er tastet ind, jeg har kunder der har rabat i forhold til fakturaens størrelse, og nogle har på enkelte varer og andre på nogle andre varer.

Så det er lidt vigtig for os at vi måske kan sætte et flueben på det varer der skal have en specifik rabat

og kun taste det ind et sted

 

Mvf Ole
Forslag af (180 points)

Hej igen, 

I forhold til at have bestemte rabatter på specifikke varer til bestemte kunder, så har vi en funktion til det, hvis man anvender lagermodulet.

Her er det muligt at lave en mere avanceret rabatstruktur. Det er som udgangspunkt stadig før faktura dannes, men der er en mulighed for at aktivere en rabat ud fra antal. Den rabat bliver aktiveret automatisk i mens du laver fakturaen, hvis det valgte antal er på faktura. Et kort eksempel.

Du har to kunder og en vare. Kunde 1 og kunde 2.
Du har valgt at kunde 1 får rabat på varen ved 10 stk. Kunde 2 får ikke rabat før de har købt 20 stk. 

Hvis du sælger 5 stk til kunde 1 bliver ingen rabat aktiveret. Hvis du efterfølgende ændrer til 10 stk, så vil rabatten blive aktiveret. Omvendt vil kunde 2 ikke få rabat ved 10 stk. Her skal de op og købe 20 stk. 

Det er altså ikke rabat defineret ud fra det totale antal varer eller den totale pris, men ud fra antal på den enkelte varer. 

Giver det lidt mening? Ellers se mere her, eller spørg meget gerne ind til det.