Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Overskrifter i afdelingsregnskab/dimensioner

+2
Vi er netop begyndt at benytte afdelingsregnskab (dimensioner) i e-conomic. Men jeg undrer mig over, at der ikke er overskrifter på, når jeg udskriver afdelingsregnskab i rapporter.

Så jeg ønsker at stille forslag om at overskrifter kommer med, når man udskriver afdelingsregnskab, da det vil gøre det meget mere overskueligt. Og også meget gerne mellemrum mellem de enkelte grupper af finanskonti. Nøjagtig som ved almindelig saldobalance.

Som det er nu, skal jeg ned til en sumkonto og så gå baglæns for at se, hvilken gruppe, de enkelte finanskonti hører under. Nogle gange skal jeg om på næste side for at se en sumkonto for så at gå tilbage til kontiene på den foregående side. Det er ikke hensigtsmæssigt, og man kan nemt blive forvirret og tro, at sumkontoen er overskriften til de efterfølgende finanskonti.
i Forslag » Andet af (140 points)
opdateret af 🔒

2 Svar

Ja, det er irriterende at der ikke er overskrifter
Forslag af (460 points)
Hej og tak for dit indlæg

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du helt præcis mener med, at der ikke er overskrifter i afdelingsrapporten. Jeg har lige prøvet at køre en afdelingsrapport og hos mig kan jeg se overskrifterne pr. afdeling, men måske det er mig som misforstår et eller andet ?

Hører meget gerne fra dig igen og så må du have en dejlig weekend

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan

Der er ganske rigtigt overskrifter på de enkelte afdelingskolonner øverst på siden. Men det, vi mangler, er overskrifter på finanskontiene ude i venstre side. Vi har en meget lang kontoplan, og som det er nu, bliver en hel række finanskonti listet op uden overskrifter og uden mellemrum, hvilket gør det uoverskueligt.

Rapporten starter med en række finanskonti (uden overskrift som f.eks. "omsætning xxxx" efterfulgt af en sumkonto og så en ny række finanskonti og sumkonto osv. - men hvis vi f.eks. har 20-25 omkostningskonti i en gruppe, skal man nogle gange om på næste side for at se på sumkontoen, hvilken finansgruppe, de tilhører, for så at gå tilbage til den første side. Jeg prøvede at sætte afdelingskode på overskrifterne i kontoplanen, men det hjalp ikke. Jeg ringede derefter til jeres supportafdeling, som godt kunne se problemet, men de kunne ikke hjælpe mig. De bad mig skrive et forslag herinde, da de ikke selv kunne bringe mit ønske videre.

Giver det mere mening nu? Ellers må du meget gerne skrive igen.
Hej igen

OK, tak for forklaringen. Jeg indrømmer at afdelingsrapporten ikke er helt optimal, og jeg vil derfor henvise dig til vores samarbejdspartner Report123, som sikkert kan håndtere det du ønsker