Hej E-conomic,
Jeg arbejder for revisionsselskabet BDO i Svendborg og tror jeg taler for alle mine kolleger når jeg siger at modulet bankafstemning er et fantastik redskab til både revisor og erhvervsdrivende.
Med udgangspunkt i vores erfaringer inden for bogføring vil vi derfor gerne komme med et forslag der kunne gøre det endnu mere brugbart.
Bankafstemningen tillader at man kan vælge ikke-afstemte transaktioner i bankafstemningen, kontere dem og derefter overføre dem til kassekladden, men indtil videre har man kun kunne tildele transaktionen et kontonr. således at posteringen i kassekladden bliver til en konto til modkonto postering. Selvom dette er tilstrækkeligt for de fleste transaktioner, vil man som bogholder uundgåeligt møde transaktioner det skal deles op mellem flere forskellige konti. Der kan eksempelvis være til rykkergebyr, lønninger eller varekøb af forskellige kategorisering, bare for at nævne nogle få.
Vi vil derfor gerne forslå at man gøre det muligt for brugeren at fordele transaktionen over flere forskellige konti mens man kontere dem i bankafstemningen. I praksis forstiller vi os noget lignende "fordeling" i kassekladden ved siden at modkontoen.
Vi er af den overbevisning om at dette virkelig vil skabe værdi for bankafstemnings-modulet i e-conomic, for både revisor, bogholder og erhvervsdrivende.
Vi håber at vores forbedringsforslag lyder spændende og at I vil overveje hvad vi har skrevet. Hvis der er behov for nærmere uddybelse af det ovenstående er I velkommen til at kontakte mig.
mvh.
Simon Fiil Petersen
BSO ambassadør i BDO Svendborg