Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fordeling af transaktion i bankafstemningen ved overførelse til kassekladde

+22
Hej E-conomic,

Jeg arbejder for revisionsselskabet BDO i Svendborg og tror jeg taler for alle mine kolleger når jeg siger at modulet bankafstemning er et fantastik redskab til både revisor og erhvervsdrivende.
 

Med udgangspunkt i vores erfaringer inden for bogføring vil vi derfor gerne komme med et forslag der kunne gøre det endnu mere brugbart.

Bankafstemningen tillader at man kan vælge ikke-afstemte transaktioner i bankafstemningen, kontere dem og derefter overføre dem til kassekladden, men indtil videre har man kun kunne tildele transaktionen et kontonr. således at posteringen i kassekladden bliver til en konto til modkonto postering. Selvom dette er tilstrækkeligt for de fleste transaktioner, vil man som bogholder uundgåeligt møde transaktioner det skal deles op mellem flere forskellige konti. Der kan eksempelvis være til rykkergebyr, lønninger eller varekøb af forskellige kategorisering, bare for at nævne nogle få.

Vi vil derfor gerne forslå at man gøre det muligt for brugeren at fordele transaktionen over flere forskellige konti mens man kontere dem i bankafstemningen. I praksis forstiller vi os noget lignende "fordeling" i kassekladden ved siden at modkontoen.

Vi er af den overbevisning om at dette virkelig vil skabe værdi for bankafstemnings-modulet i e-conomic, for både revisor, bogholder og erhvervsdrivende.

Vi håber at vores forbedringsforslag lyder spændende og at I vil overveje hvad vi har skrevet. Hvis der er behov for nærmere uddybelse af det ovenstående er I velkommen til at kontakte mig.

mvh.
Simon Fiil Petersen
BSO ambassadør i BDO Svendborg
i Forslag » Andet af (220 points)
status opdateret af 🔒

4 Svar

hej Simon

Tak for dine roser, det varmer alt sammen, det er dejligt at I generelt er glade for e-conomic og bankafstemningen.

Vi har hørt forslaget før og vil tage det med i vores overvejelser til fremtidig udvikling, så må vi se på hvor teknisk krævende det er at implementere og hvornår det evt. kan ske.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej,

Jeg er helt enig med Simon I at vi mangler adgang til fordelingsskabelon når vi overfører fra bankafstemning og jeg har tidligere stillet dette forslag helt tilbage i 2018. Det er jo kendt teknik at implementere, det har man f.eks gjort i smart inbox. Jeg begriber simpelthen ikke hvorfor det ikke er sket for længst. Når man overfører fra bankafstemning skal man herefter ind i kassekladden og sætte bankkontoen op i konto, sørge for at beløbet er i kredit og derefter bruge fordelingdskabelon. Jeg føler virkelig at det er dræbende når jeg skal forklare det til mine kunder, og det medfører en masse ekstra tastearbejde.

Hilsen Susan
Forslag af (2.1k points)
Har stillet samme forslag, da jeg ikke havde set dette.
Jeg har samme ønske, på vegne af hele revisions kontoret.
Forslag af (170 points)
19 x "thumbs up" og næsten 3 år!

mvh
Finn
e-consultic
Jeg er HELT enig med Simon, og kan ikke forstå at det ikke har højere prioritet hos E-conomic, det børe ikke være den store manøvre at gøre en gængs facilitet gældende her også ?

Jeg har 5 af 9 kunder der efterspørger denne facilitet.... og jeg føler det gør det lidt svært at overbevise kunderne om at E-conomic er lydhøre og hurtige til at optimere deres program - håber der snart kan ske noget.

Jeg kan frygte at mange af E-conomic brugerne bare "gør noget andet", og mere ineffektivt, frem for aktivt at efterspørge denne facilitet.

Work smarter - not harder.... :-)

Mvh

Carsten Øvlisen

Økonomi - og ledelsesassistance
Forslag af (160 points)