Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Konvertering af ordre til leverandørbestilling

0
Vi har netop lagt sidste hånd på de forberedelser det kræver at bruge lagerprogrammet, og glædede os til at tage det i brug. MEN, er det virkelig rigtigt, at man skal ind på samtlige ordrelinjer og skrive priser, når man køber i fremmed valuta? Jeg er med på at lagerværdien skal figurere i DKK, men kan systemet ikke programeres til at man også uploader den valuta man handler i?
i Spørgsmål » Andet af (120 points)

2 Svar

I lagermodulet er valutaen sat op på leverandøren og på bestillingen, men ikke på varen. Den købspris der er opsat på varen, medtages derfor i den aktuelle valuta, der er angivet på leverandøren/bestillingen. Valutaen i bestillingen er som udgangspunkt den samme, som leverandøren er sat op med. Men den kan ændres, hvis der handles i en anden valuta.

Vejl. Kostpris på varekortet kommer automatisk over på ordrelinjerne i den angivne valuta, som leverandøren/bestillingen er opsat med. Hvis der er angivet enhedspriser i bestilling/modtagelse, kommer disse også automatisk med over i ordrelinjerne i den aktuelle valuta.

Men vær opmærksom på, at enhedsprisen på varekortet ikke kommer med på ordrelinjerne, hvis der er registreret varemodtagelser på varen, men hvor der er endnu ikke bogført en vareleverandørfaktura. Så snart den er bogført, vil enhedsprisen igen automatisk komme med på nye ordrelinjer, som oprettes efterfølgende.

For at undgå det problem, er det muligt at tilføje købsprisen i bestillingen. Det gør man i feltet enhedspris. Det er også muligt at tilføje købsprisen ved modtagelse. Det gør man også i feltet enhedspris. Herefter kan enhedsprisen overføres til vareleverandørfakturaen ved ”overført og tilknyt fra bestilling/modtagelse”

Jeg håber at mit uddybende svar løser problemet, ellers kan jeg kontaktes på

info@schroder-okonomi.dk eller 21483435.

 

Lotte Schrøder Jeppesen

SCHRØDER ØKONOMI
Spørgsmål af (1.4k points)

Hej og tak for dit spørgsmål,

Jeg kan se Lotte allerede har kommet med sit input til sagen her. Jeg vil dog alligevel også byde ind. Jeg er nemlig ikke helt sikker, når du henviser til ordrelinjer. På ordren fungerer valuta fint. Her kan du taste dine salgspriser i de forskellige valuta.

Hvis du opretter en bestilling over i lagerfanen, så har du ret i, at man skal ind på enkelte linje og rette til. Kostprisen er kun angivet i DKK og bliver ikke omregnet i forbindelse med bestillingen. 

Hvilke af de to omtaler du? Hvis det er den første kan det nemlig løses, hvor nummer to er lidt sværere med de muligheder, der findes i dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)