Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Flere EAN numre på én kunde

+21
Det kunne være super, om muligheden for at oprette mere end ét EAN nummer på en kunde kunne udvikles. Jeg oplever ofte, samme kunde har flere EAN numre, hvorfor jeg er nødt til at oprette den samme igen og igen. Det giver noget være stamdata rod.

En menu på samme måde som ved kontaktpersoner f.eks - således når man fakturerer blot vælger det rigtige EAN nummer kunne være en løsning.

Har læst jeres forslag til hvorledes det kan håndteres, men synes det er noget kompliceret - så for at gøre det simpelt - dette forslag :-)
i Forslag » Andet af (220 points)
status opdateret af 🔒
Jeg tror at ean nummer der hænger på en bruger ikke er så god. Folk flytter rundt (til andre afdelinger med andet ean nummer), og der kan være være flere kontakter der bruger samme ean nummer (hvor nummeret så skal oprettes). Det ville være bedre hvis man kunne tilknytte en liste med ean-numre og tilhørende navn/kommentar til virksomheden.
Hej begge to,

Vi sidder lige nu og kigger på forslag, som vi kan arbejde med. Her synes jeg, at forslaget om flere EAN numre kunne være spændende. Det lyder dog ikke som om, at I er enige om, hvordan det skal laves.

Jeg vil derfor høre, hvornår der skal sende til forskellige numre? Jeg er med på, at det er samme kunde, men er det ud fra hvilken person, der sendes til, eller er en bestemt afdeling hos den specifikke kunde, eller noget helt tredje? Vil I ikke prøve at uddybe det? Jeg er nemlig i tvivl om, hvordan vi gør det her på den bedste og mest 'rigtige' måde.
Jeg tror at Tobias' forslag om en dropdownliste vil være fin. Hvis vi kan oprette flere EAN-numre på en kunde, uafhængigt af personer, burde det kunne løse alles behov
Jeg oplever EAN nummeret både kan være person og/eller afdelingsrelateret.

En drop-down menu, hvor man kan skrive navn (og som så enten er person eller afdeling) som tilknytter sig til et EAN nummer, vil være super, så jeg ikke behøver et nyt kundenr. hver gang der er forskelligt EAN nummer til et CVR nummer.

Mange tak for tilbagemeldingerne. Jeg tager det med videre i processen smiley

Jeg går 100% ind for, a man opretter en dropdownmenu hvor det er muligt at vælge det EAN nummer der skal faktureres til. Sidder med en del kommuner og regioner, og hver afdeling har sit eget EAN, hvilket gør, at jeg er nødt til at oprette samme kunde mange gange med en parantes efter navnet med angivelse af hvilken afdeling det er , som så slettes når fakturaen er oprettet og inden den sendes. At kunne vælge et EAN på dem der har mere end et ville være ren luksus og spare en masse nye debitoroprettelser. På et eller andet tidspunkt løber man også tør for telefonnumre at oprette dem på ;o)
Jeg er 100% på for denne løsnng, den mangler.
Det her er den rigtige måde at gøre det på. EAN skal følge person. Vi sidder med flere universiteter og offentlige kunder og de skifter aldrig afdeling og bruger altid det samme EAN-nummer.

2 Svar

Hej Dorte

Tak for dit indlæg.

Jeg tænker om det evt. kunne være en ide, at have et ekstra felt til EAN numre under kontaktpersonen, så man på den måde kunne have flere EAN numre på det samme kundenummer ?

Ser frem til at høre fra dig, og også om du evt. har en anden ide til, hvordan det kan løses

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan,

Er glad for I er åben for dialogen....
Jeg ser helt sikkert også dit forslag som en mulig løsning. Hvilken der er bedst, tør jeg ikke spå om, men bare muligheden for flere EAN numre på samme kunde vil blive tilgængelig, og at det ellers fungerer efter hensigten, så tænker jeg vi er mange som kan få bedre styr på vore stamdata.

Er spændt på at høre nærmere.

God dag :-).

Hilsen Dorte
Hej igen Dorte

Fint. Jeg vil gerne tage dette til overvejelse og en løsning kunne evt. være at sætte et EAN felt op inde på selve kontaktpersonerne, så jeg vil prøve at få dette på vores liste til vores udviklere.

Rigtig god dag til dig
Jeg kan se, at denne sag har ligget lidt længe, så jeg vil lige bidrage med mit input også.

Vi har en abonnementsløsning, hvor en kommune kan have flere abonnementer, der skal på hver sit ean-nummer. For os ville det derfor være en stor hjælp, hvis man kunne knytte et ean-nummer på et abonnement. Der skal selvfølgelig så genereres en faktura pr. ean-nummer.
Hejsa!

Nu er dette ønske endelig opfyldt! Vi har lavet en funktion hvor man kan oprette flere (uendelige) EAN/GLN numre pr. kunde. Funktionen findes i Kundeoversigten - flere - GLN. Her opretter man numrene.

Du kan stadig vælge et primært nummer på kundens stamkort, så vil dette som udgangspunkt blive anvendt på fakturaen. Du kan også vælge at lade feltet stå tomt.

Når du opretter en faktura kan du så vælge et af de allerede oprettede numre på kunden.

Denne funktion kræver at du er overgået til det nye designsystem som du allerede kender fra Vareoversigten. Den er under gradvis udrulning, så ikke alle brugere har den endnu. Du er meget velkommen til kontakte supporten får at få det aktiveret på din aftale.
Forslag af 🔒 (55.9k points)