forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

EAN faktura

0
Når vi sender en EAN-faktura, leveres den både som EAN- og PDF-faktura til kunden.

Men virksomhedens interne medarbejder(er) får ingen PDF-faktura, selvom det er angivet under opsætningen af systemet.

Det er uforståeligt, når kunden kan få.
spurgt 8 Okt i Forslag » e-conomic generelt af Erik Jensen (24,070 points)

1 Svar

hej Erik

Hvad mener du når du siger at kunden får pdf-fakturaen? Henviser du til at pdf'en kan ses som "side 2" på EAN fakturaen inde i Smart inbox?  For som systemet er sat op så sendes EAN aldrig via mail :)

Men ellers et fint forslag i øvrigt :)

Lad os se hvor mange andre brugere det kunne tænke sig den funktion.

Venlig hilsen/Best regards

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 11 Okt Forslag af Tabita TopGun (6,560 points)
Så forstår jeg ingen ting, eller I skal formulere Jer bedre.

I billedet, hvor vi sender EAN-fakturaen, står der bl.a.:

"Der bliver sendt en PDF-fil med fakturaen og eventuelt vedhæftede bilag sammen med den elektroniske faktura."

Betyder det ikke, at kunden får en PDF-fil?

Men iøvrigt er mit forslag nødvendigt, da de fleste virksomheder, der har sælgere ansat/tilknyttet, altid sender en PDF-fil til relevante personer.
hej igen Erik

Ja det er ikke en pdf kunden modtager på mail, det betyder at original fakturaen (pdf'en) vises som side 2 inden i EAN fakturaen.

Jeg må tilstå at jeg ikke har oplevet stor efterspørgsel efter at pdf'en kan sendes med på mail, så jeg vil gerne afvente mere feedback fra andre brugere før jeg  går videre med dit forslag.

God weekend.

Jamen det, jeg taler om, er, at afsenderens medarbejdere kan få en PDF-fil.

Med den  løsning I har nu, er automatikken væk. Jeg går ud fra, at EAN-fakturering bliver mere og mere udbredt, og dermed skal e-conomic brugere have manuelle rutiner ved siden af.

Har I aldrig hørt om, at f.eks. sælgere modtager kopier af deres fakturerede salg? Det er ellers meget udbredt.

Okay så er jeg med på hvad du mener :)

Det er korrekt at når fakturaen sendes på EAN så er der ingen emailmuligheder tilknyttet - ej heller kopi til afsender.

Det er ikke noget jeg har hørt efterspørgsel på, fakturaerne ligger jo i arkivet i e-conomic, hvis man har brug for at finde den igen.

Hvis man gerne vil have finde alle sine fakturaer kan man nemt i arkivet søge på Vores Ref (sælger) og finde alle fakturaer frem, markere dem og sende dem samlet til en ønsket mail :)

Men jeg lader dit forslag ligge og så må vi se hvor mange der giver deres besyv med omkring samme behov for at sælger kan få en kopi til sin mail.

mvh Tabita
overvejes× 124
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”