forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Budget

+1
Hej,

Jeg har tidligere talt med jer om, at budget-delen er tung at arbejde med. På min arbejdsplads lægger vi budget ind for hele året og igen, når budgetterne er revideret for 2. halvår.

Især er et revideret budget bøvlet at lægge ind, da man manuelt skal ind på alle konti og slette den gamle periode for at oprette en ny (samme periode) og sætte nye tal ind. Og jeg har en lang kontoplan...

Et forslag kunne være, at man kan vælge at revidere budgettet med et pop-up vindue, hvor man kan rette tallene for en give periode - altså uden at skulle slette perioden. Pop-up vinduet kunne vælges til enten pr mdr, pr kvartal eller pr år

Det kunne også være skønt at have en smidigere adgang til kontoplanen, når man arbejder i budgettet. Lige nu er der mange klik frem og tilbage for at komme til næste konto.

Venlig hilsen

Bettina
spurgt 8 Okt i Forslag » e-conomic generelt af Bettina Andersen (150 points)

1 Svar

hej Bettina

Tak for dit input.

Du har ret Budget er ikke super smidigt at arbejde med. Jeg tvivler dog på at en forbedring af modulet kommer på tegnebrættet i nærmeste fremtid, så i stedet vil jeg give et fif til hvordan du bedst muligt arbejder med modulet som det er i dag :)

Når du skal indlæse det reviderede budget kan du med fordel starte med at genindlæse dit første budget og sætte flueben i Vend fortegn.

Så går de indlæste budgetposter i 0 og du er klar til at indlæse dit reviderede budget.

Hvad siger du til den løsning? :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 8 Okt Forslag af Tabita TopGun (6,560 points)
overvejes× 120
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”