Hej Christian,
Jeg er glad for at du er vendt tilbage på min problemstilling og at vi er enige om at kursdiffen hører til den nyeste dato.
Jeg er ikke helt klar over hvordan du får den til at gøre det.
Men hvis jeg vil udligne en faktura på en debitor gør jeg typisk således:
Kasseklade -> Kundeindbetaling (4) -> vælg debitor-> åbne faktura -> market de relevante faktura -> tryk udlign -> udfylder herefter resten af kassekladen typisk med modpost banken.
Hvis perioden er lukket hvor i at fakturaen er udsted, så får jeg en fejl meddelelse om at debitoren ikke kan udlignes da tidligere periode er lukket.
Det sker kun med kunder i fremmed valuta. Til årsregnskabet giver det mig store problemer, Da jeg bliver nød til enten at lade faktura fra tidligere år stå åbent for evigt, eller åbne regnskabet for rette, men så opstår der differencer i gammel regnskab efter at vi har afleveret dette til Revisor.
Jeg har flere gange skrevet på chatten og ringet ind til supporten for at få hjælp til dette, in case at jeg bruger systemet forkert. Men jeg har hver gang fået at vide at de ikke kan hjælpe mig og jeg er velkommen til at lave et oplæg på jeres forum.