Ja, nu bryder jeg med kodeks, og laver et indlæg med mange ønsker. Inden e-conomic opfandt brugerforum, havde jeg en række ønsker til systemforbedringer, som jeg sendte til firmaet. Men efterfølgende følte jeg ikke, at jeg blev taget alvorlig. Mit indtryk var nærmest, at alle hos e-conomic havde ansvaret, og når det sker, er resultatet som oftest, at ingen har det.
Alligevel vover jeg igen pelsen, og oplister mine ønsker fra dengang(2009), suppleret med lidt flere vedr. Lagersystemet.
1. En ekstra dimension i lighed med Afdeling
2. At kunne gemme underbilag til salgsfakturaer i systemet sammen med fakturaen.
3. Når man overfører bankbetalinger bliver man spurgt om, hvilken kladde betalingsposteringerne skal overføres til. Det ville være smart at lave dette valg under opsætningen.
4. Når man anvender indscanning af bilag og bogfører fra Ubehandlede, har man ofte en ustruktureret mængde bilag, der skal anvendes i forskellige kladder. Derfor kunne det være smart, hvis man først kunne sortere bilagene til forskellige indscanningskategorier og derefter hente bilagene ind i de tilsvarende kladder. Det må kunne klares via en opsætning.
5. Mange gange kan det være relevant at kunne anvende regnearterne gange, dividere, plus og minus i beløbs- og antalsfelter.
6. Der mangler mulighed for at kunne ændre forfaldsdato på en bogført salgsfaktura.
7. Der mangler en rapport til beregning af varekøb hos den enkelte kreditor.
8. Når der indlæses løndata fra f.eks. Danløn, kontrollerer e-conomic ikke, om der er tvungen afdeling på den enkelte finanskonto. Jeg har fået et svar gående ud på, at man ikke er herre over posteringer fra et eksternt system. Nej, det lyder logisk nok, men afdelingskontrollen skal da ligge i e-conomic på det tidspunkt, hvor man vil bogføre den pågældende kladde.
9. På de enkelte linier i kassekladderne kan man se, hvilken afdeling den enkelte postering relaterer sig til. Det samme ønske har jeg til linierne i fakturakladde. Det er blot blevet konstateret hos e-conomc, at sådan er det.!!!!
10. I Arkiv under debitorer har jeg ønske om, at man udover at kunne vælge på debitorer også kan vælge en Debitorgruppe. Jeg har en kunde, der sælger til kæder, hvor det pågældende kæders hovedkontorer ønsker en månedlig oversigt over salget til den enkelte forretning.
11. På forunderlig vis er det lykkedes e-conomic ikke at integrere Lager med deres standard-system fsv. angår kreditormodulet. Dvs. at i Lagermodulet kan man ikke anvende indscannede købsfakturaer eller Betalinger med ovf. af betalingsdata til banken.
12. I samme modul, Lager, kan man f.eks. heller ikke sælge flere enheder af en Varesamling uden at skulle oprette en ny fakturalinie. Dvs. bestiller kunden 10 stk. Varesamlinger med den samme varesammensætning, skal der oprettes 10 fakturalinier.
Det var vist alt for denne gang.