@Erik. Jeg er ked at du opfatter mit indlæg som sarkastisk. Det var ikke meningen. Det var et forsøg på en let tone. Beklager.
Din opsamling. Her kommer så konkrete kommentarer som jeg kan give.
1. En ekstra dimension i lighed med Afdeling
Ingen aktuelle planer herom.
2. At kunne gemme underbilag til salgsfakturaer i systemet sammen med fakturaen.
Ingen aktuelle planer herom
3. Når man overfører bankbetalinger bliver man spurgt om, hvilken kladde betalingsposteringerne skal overføres til. Det ville være smart at lave dette valg under opsætningen.
Ingen aktuelle planer herom i kørende version. Der kommer ny opsætning i forbindelse med Nye kasseklade og automatiske bankfeeds. Vi vil spørge efter testere til bankintegration indenfor 1 måneds tid og du er selvklart velkommen
4. Når man anvender indscanning af bilag og bogfører fra Ubehandlede, har man ofte en ustruktureret mængde bilag, der skal anvendes i forskellige kladder. Derfor kunne det være smart, hvis man først kunne sortere bilagene til forskellige indscanningskategorier og derefter hente bilagene ind i de tilsvarende kladder. Det må kunne klares via en opsætning.
God ide. Ingen aktuelle planer herom i kørende version. Der arbejdes med ny dokumentbehandling i forbindelse med nye kassekladde. Tør dog ikke sige hvornår vi er klar til at teste dette
5. Mange gange kan det være relevant at kunne anvende regnearterne gange, dividere, plus og minus i beløbs- og antalsfelter.
Ingen aktuelle planer herom i kørende version. I skrivende stund arbejdes der med dette i den nye kassekladde. Om alt går vel, er det en funktion i den nye kassekladde om 6-8 uger.
6. Der mangler mulighed for at kunne ændre forfaldsdato på en bogført salgsfaktura.
Vi har ingen aktuelle planer herom.
7. Der mangler en rapport til beregning af varekøb hos den enkelte kreditor.
Funktionen findes i tillægsmodulet lagestyring. Vi har valgt at placere rapporten her og ikke i grundmodulet. Vi har ingen planer om at flytte funktionen. Der er en workaround i form af at oprette kreditoreren i kontoplanen. Om det er en god work around der vil lette dit arbejde kan jeg desværre ikke å foreliggende afgøre
8. Når der indlæses løndata fra f.eks. Danløn, kontrollerer e-conomic ikke, om der er tvungen afdeling på den enkelte finanskonto. Jeg har fået et svar gående ud på, at man ikke er herre over posteringer fra et eksternt system. Nej, det lyder logisk nok, men afdelingskontrollen skal da ligge i e-conomic på det tidspunkt, hvor man vil bogføre den pågældende kladde.
[url=
http://www.e-conomic.dk/nyheder/08-02-2011-nye-systemforbedringer-til-vores-brugere:33dc8wqz]Fikset i MarkedsPakke 29 af 8/2 - klik her.[/url:33dc8wqz]
9. På de enkelte linier i kassekladderne kan man se, hvilken afdeling den enkelte postering relaterer sig til. Det samme ønske har jeg til linierne i fakturakladde. Det er blot blevet konstateret hos e-conomc, at sådan er det.!!!!
Ønske noteret, men ingen aktuelle planer herom
10. I Arkiv under debitorer har jeg ønske om, at man udover at kunne vælge på debitorer også kan vælge en Debitorgruppe. Jeg har en kunde, der sælger til kæder, hvor det pågældende kæders hovedkontorer ønsker en månedlig oversigt over salget til den enkelte forretning.
Hvis ønsket er at se omsætningen i en bestemt debitorgruppe kan rapporten omsætningsstatistik vise dette. Hvis ønsket er at se alle bogførte fakturaer i en give periode og det skal være fra undermenuen arkiv, må der indbygges en logik i debitornummerne, hvorefter det er muligt at søge alle debitorer frem. Der er desværre ikke debitorgruppe i arkiv og vi har ingen aktuelle planer herom. Der er således såvidt jeg kan dømme to andre muligheder (work arounds om man vil) for at opnå det ønskede.[b]
11. På forunderlig vis er det lykkedes e-conomic ikke at integrere Lager med deres standard-system fsv. angår kreditormodulet. Dvs. at i Lagermodulet kan man ikke anvende indscannede købsfakturaer eller Betalinger med ovf. af betalingsdata til banken.
[b]Der er to ting i dette. 1) Indskanning. God idé. Den tager vi videre og forsøger om der kan gøres på en smart måde. 2)Ja det er ikke muligt. Din ide er god. Der er dog ingen aktuelle planer herom, du kan her læse om hvilken overhaling lagermodulet gives her i H1 2011. -
http://www.e-conomic.dk/nyheder/15-02-2011-fremtidsplaner-for-lager
12. I samme modul, Lager, kan man f.eks. heller ikke sælge flere enheder af en Varesamling uden at skulle oprette en ny fakturalinie. Dvs. bestiller kunden 10 stk. Varesamlinger med den samme varesammensætning, skal der oprettes 10 fakturalinier.
[url=
http://www.e-conomic.dk/nyheder/08-02-2011-nye-systemforbedringer-til-vores-brugere:33dc8wqz]Fikset i MarkedsPakke 29 af 8/2 - klik her.[/url:33dc8wqz]
Opsumering:
2 Punkter (8&12)er allerede implementeret med seneste MP.
3 Punkter (3,4&5)punkter indgår allerede i vores udviklingsplaner. Nemlig projekt Ny Kassekladde. Da vi ikek ønsker at udvikle ting to gange vælger vi i en hel del tilfælde kun at implementere i ny Kassekladde. Alle er velkommen til at bruge ny kassekladde. Dvs. give feedback og få nytte af nye funktioner og smartere måder at arbejde på (forhåbentlig smartere og lettere)
3 Punkter (7, 10 & 11) findes der work arounds og/eller funktionen er placeret i et tillægsmodul.
4 Punkter (1,2,6&9) har vi ingen aktuelle planer om at implementere, men har noteret dine ønsker.
Generelt omkring kommunikation
Også vi kan blive bedre til at kommunikere hvad, hvornår og hvordan vi udvikler.
Eksempler på hvad vi allerede gør omkring dette Ny Kassekladde -
http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/udvikling/finans-funktioner, Iphone app/android app -
http://blog.e-conomic.dk/nu-iphone-og-snart-ogsa-android/ og seneste med Fremtid for lagerstyring -
http://www.e-conomic.dk/nyheder/15-02-2011-fremtidsplaner-for-lager.
Hertil kommer nyhedsbreve, blogs, YT videoer og andet. At vi ønsker en åben og transparent dialog med vores kunder skal der ikke herske tvivl om. Om vi lykkes vil jeg overlade til andre.
Generelt om udvikling.
Der er mange elementer i en proces omkring udvikling. Det vil være for omfattende her at redegøre for alle. Jeg vil derfor kun nævne enkelte elementer.
Et element er at vi tilstræber at udvikle funktioner (og andet) der rammer flest mulige og som letter mest muligt. Lagerkunder er som vi skriver en mindre del af vores kunder hvorfor lager ikke har samme relative vægt som grundmodul. Indenfor lager er det få der anvender lokation/varianter hvorfor dette ikke vægter ligeså tungt som lager funktioner der gavner alle
Et andet element er forretningsmæssigt. Hvad skal bundles med hvad.
Visse funktioner kan trække relativt set for mange ressourcer ud af vores fælles serverpark, hvorfor det derfor ikke giver mening. Det vil være skidt hvis en bestemt type rapport trak på for megen maskinkraft. Og ja det findes der også løsninger for, men bare ikke nogen snuptags.
Visse funktioner er efter vores vurdering ikke foreneligt med et SaaS produkt som vores. Vi er one size fits all. Der findes således (efter vores vurdering) specielle behov og tilretninger som vi ikke kan/vil løfte. Et eksempel er at vi laver ikke en løsning til advokatbranchen med dens behov for tilsvarsregnskab.