forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for længere tekst til modtager ved bankoverførsler

0
Når man opretter leverandørfakturaer i kassekladden, og laver én samlet betaling af flere fakturaer og derefter eksporterer til bank via udenlandske betalinger, så er der brug meget mere plads til flere karakterer i modtagertekstfeltet.

Lige nu bliver der kun brugt én linie med omkring 35 karakterer, men der er ofte brug for meget mere tekst, når man for eksempel overfører én samlet betaling på 10 fakturanumre, der alle skal oplyses til modtager.

Grunden til at vi samler ér, at vi ofte skal betale kr. 25,- pr. overførsel til udlandet, - og derfor bliver betalinger til den samme leverandør samlet for at undgå så mange gebyrer.
spurgt 3 Sep i Forslag » Import og eksport af data af Fanny (120 points)

1 Svar

Hej Fanny

Tak for din feedback.

Det er fornuft at være bevist om hvordan man minimere unødige omkostninger.

Grunden til at vi primært anvender kort advisering er at der har været størst behov for blot at kunne skrive en kort besked samt at mange banker tager gebyr for lange beskeder, så mange brugere har været kede af at de i ren uvidenhed har skrevet en længere meddelelse og efterfølgende har fået store opkrævninger fra deres bank.

Men måske kan det være en mulighed at gøre det valgbart om man vil have kort eller lang advisering.
Inden jeg går videre med dit forslag, vil jeg dog afvente input fra andre brugere et par uger, for at vurdere hvor stort behovet er for sådan en funktion.

Du hører fra mig igen.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 10 Sep Forslag af Tabita TopGun (5,120 points)
Det vil da være en udmærket løsning, hvis det kunne gøres valgbart om man ønskede kort eller lang advisering. Men det er vigtigt at overførslerne stadig kan ske automatisk, så man ikke manuelt skal ind at godkende hver eneste betalingstekst.

Det er ærgerligt at vi begrænses i udvikling, fordi nogle banker tager gebyr for dette. Vores bank tager ikke gebyr uanset, hvor lange beskederne er. I stedet for at vi begrænses, var det måske bankerne, der skulle være mere tydelige i deres gebyrpolitik overfor deres kunder.

Det er et problem for vores leverandører, at de ikke får oplyst, hvilke bilag der betales sammen med betalingen. Så jeg håber virkelig I kommer i mål med dette ;-)
overvejes× 116
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”