Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rykker

0

Opdagede i dag at rykker proceduren i e-conomic er helt ude i skoven.

Vi er gået over til e-conomic fra Dynaccount. på nogen områder er det en forbedring og andre fx. rykkere er jeg kommet tilbage til stenalderen.

Jeg er vant til at når jeg vælger rykkere får jeg 

  1. en oversigt over kunderne og de fakturaer der skal rykkes for
  2. der er 3 rykker der vises på skærmen. jeg kan se om jeg før har sendt  1 eller 2 rykker
Da jeg nu skulle rykke i e-conomic opdagede jeg at hos nogle kunder - dem jeg ikke har rykket der kunne jeg se alle ubetalte fakturaer.
 
Men dem jeg har rykket - der fremgik de fakturaer jeg før har rykket for ikke. Meget mærkeligt at systemet ikke synes at der skal rykkes for alle fakturaer.
 
Talte med Susan fra e-conomic, der viste mig hvordan rykkermodulet fungerer.
MEN jeg forstår ikke hvorfor jeg skal sende 2 rykkere til en kunde.Det må i kunne gøre bedre
  1. jeg skal rykke for den senest tilkomne faktura (rykker 1)
  2. dernæst skal jeg vælge (rykker 2) for at rykke for dem jeg tidligere har rykket for. Eller vente til der er gået de antal dage jeg har givet som betalingsbetingelse og så sende rykker 2.
Rykker systemet giver ikke et overblik over vores forfaldne fakturaer., så jeg skal selv opfinde et system hvor jeg holder styr på de enkelte kunder og om de skal ha en rykker 1, 2 eller 3
 
Jeg har nu valgt at få lavet en oversigt over alle åbne poster hos vores kunder og så sende dem et kontoudtog og en hilsen fra mig..
MEN det er meget mere besværligt end det jeg er vant til.
 
Har forsøgt at forklare forskellen på Dynacount og E-conomic. ville vedhæfte et billede af hvordan det ser ud i Dynacount. men det billede jeg tog var for stort.
I må meget gerne kontakte mig for en uddybning. 
 
 

 

 

i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej Sanne og tak for din feedback, 

Som Susan siger, så fungerer vores rykker modul i dag på den måde, at man rykker hele kunden på en gang. Det kan være jeg snart vender tilbage med en lille overraskelse på den front, men jeg skal lige arbejde lidt med det. 

Som udgangspunkt bliver kunden rykket for alt det er åben på det nummer af rykker du er nået er til. Vi arbejder ud fra, at du sender rykker 1, så rykker 2 og så rykker 3. Den rækkefølge er låst og kan ikke ændres. Hvis der er sendt rykker 1 på en faktura og ikke er sendt noget på en anden faktura, så kan de ikke rykkes sammen før begge er nået til rykker 2, hvis man kan formulere det sådan.

I forhold til overblikket over det åbentstående, så vil jeg anbefale dig at bruge debitorsaldolisten til at se alt der er åbent. Den findes under rapporter. 

I forhold til et overblik over, hvilke der er klar til næste rykkertype, så har du ret i, at vi som sådan ikke har en liste, men hvis du laver søgingen af rykkere uden af definere kunder, så vil alle faktura, der er klar til den type af rykkere komme frem. På den måde kan du godt se, hvilke rykkere, der er klar til rykker 1, rykker 2 eller rykker 3. 

Jeg kan godt forstå du ønsker dette overblik, men jeg er ikke helt med på, hvorfor denne måde at gøre det på ikke giver overblik. Vil du uddybe det for mig? Det kan godt være jeg er lidt langsom, men jeg kender ikke Dynaccount, så det kan skyldes mit manglende kendskab til, hvordan de gør det.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)