Hej Sanne og tak for din feedback,
Som Susan siger, så fungerer vores rykker modul i dag på den måde, at man rykker hele kunden på en gang. Det kan være jeg snart vender tilbage med en lille overraskelse på den front, men jeg skal lige arbejde lidt med det.
Som udgangspunkt bliver kunden rykket for alt det er åben på det nummer af rykker du er nået er til. Vi arbejder ud fra, at du sender rykker 1, så rykker 2 og så rykker 3. Den rækkefølge er låst og kan ikke ændres. Hvis der er sendt rykker 1 på en faktura og ikke er sendt noget på en anden faktura, så kan de ikke rykkes sammen før begge er nået til rykker 2, hvis man kan formulere det sådan.
I forhold til overblikket over det åbentstående, så vil jeg anbefale dig at bruge debitorsaldolisten til at se alt der er åbent. Den findes under rapporter.
I forhold til et overblik over, hvilke der er klar til næste rykkertype, så har du ret i, at vi som sådan ikke har en liste, men hvis du laver søgingen af rykkere uden af definere kunder, så vil alle faktura, der er klar til den type af rykkere komme frem. På den måde kan du godt se, hvilke rykkere, der er klar til rykker 1, rykker 2 eller rykker 3.
Jeg kan godt forstå du ønsker dette overblik, men jeg er ikke helt med på, hvorfor denne måde at gøre det på ikke giver overblik. Vil du uddybe det for mig? Det kan godt være jeg er lidt langsom, men jeg kender ikke Dynaccount, så det kan skyldes mit manglende kendskab til, hvordan de gør det.
Jeg ser frem til at høre fra dig
Med venlig hilsen Jesper Mieritz