ISO Landekode liste

0
Hej,

Kan man ikke få landefeltet lavet om til en liste? Eller have en liste ved med ISO3166 landekoder. Altså såsom DK for Danmark. Det er lidt nemmere, når man skal overføre til lager, consignor osv.

Mvh

Karsten
i Forslag » Andet af (490 points)

2 Svar

Hej Karsten og tak for dit forslag, 

For at være helt med her, så vil jeg lige spørge lidt ind. 
Når du skal overføre dette, hvor bliver så relevant med landekoden? Altså i hvilken sammenhængen skal det bruges? Det skal selvfølgelig bruge til at angive et land, men hvad er ideen i det? 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
Forslag af (91.4k points)
Hej Jesper,

Vi hiver ordrer elektronisk ud af Economic og overfører til vores lager. Det kører jo så derfra ind til GLS, postnord osv. De kan ikke rigtigt forholde sig til, at det bare er et felt, hvor der står et land. Det er selvfølgeligt noget med datadisciplin, men Deutschland, Tyskland og Germany kunne man jo godt forestille sig, at der kunne stå. Så skal der være en "oversættelse" til ISO koderne i integrationen, hvilket også er muligt, men det virker bare så oplagt, at landefeltet kører på en liste i stedet for et felt.
Forslag af (490 points)

Hej igen og tak for forklaringen, 

Umiddelbart vil jeg tro, at dit forslag ikke vil komme så højt i prioriteringen, da vi har rigtig mange forslag, som er mere efterspurgt, men hvis vi kan lave landefeltet om til en drop down, hvor alle lande vælges og defineres, så vil det være en brugbar løsning for dig, er det sådan jeg skal forstå det? smiley

Ja, det vil være fint