Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




ISO Landekode liste

0
Hej,

Kan man ikke få landefeltet lavet om til en liste? Eller have en liste ved med ISO3166 landekoder. Altså såsom DK for Danmark. Det er lidt nemmere, når man skal overføre til lager, consignor osv.

Mvh

Karsten
i Forslag » Andet af (490 points)

2 Svar

Hej Karsten og tak for dit forslag, 

For at være helt med her, så vil jeg lige spørge lidt ind. 
Når du skal overføre dette, hvor bliver så relevant med landekoden? Altså i hvilken sammenhængen skal det bruges? Det skal selvfølgelig bruge til at angive et land, men hvad er ideen i det? 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Vi hiver ordrer elektronisk ud af Economic og overfører til vores lager. Det kører jo så derfra ind til GLS, postnord osv. De kan ikke rigtigt forholde sig til, at det bare er et felt, hvor der står et land. Det er selvfølgeligt noget med datadisciplin, men Deutschland, Tyskland og Germany kunne man jo godt forestille sig, at der kunne stå. Så skal der være en "oversættelse" til ISO koderne i integrationen, hvilket også er muligt, men det virker bare så oplagt, at landefeltet kører på en liste i stedet for et felt.
Forslag af (490 points)

Hej igen og tak for forklaringen, 

Umiddelbart vil jeg tro, at dit forslag ikke vil komme så højt i prioriteringen, da vi har rigtig mange forslag, som er mere efterspurgt, men hvis vi kan lave landefeltet om til en drop down, hvor alle lande vælges og defineres, så vil det være en brugbar løsning for dig, er det sådan jeg skal forstå det? smiley

Ja, det vil være fint
Det ville være rigtig rart hvis landefeltet kunne være en dropdown, ja. Det er *ekstremt* dårligt UI at lave et felt som landenavn (der består af en finit og officielt fastlagt liste med ISO-koder og autoriserede navne) være et rent tekstfelt. Det skal være en (gerne søgbar) dropdown hvor man kun kan vælge eksisterende lande.

Lige nu er det (stadig) et rent fritekstfelt hvor man kan skrive fuldstændig hvad man har lyst til – lige indtil man skal sende fakturaen af sted, hvor der så står “Angiv et gyldigt land på kunden” hvis man får skrevet noget der ikke er autoriseret! Så underliggende *er* der altså et eller andet sted en liste over accepterede landenavne; det er bare ikke synligt nogen steder i brugergrænsefladen. Muligvis den eneste måde man kunne gøre et fritekstfelt til landenavne til endnu værre UI: Gør det til et fritekstfelt hvor der kun kan vælges værdier som ikke kan ses eller verificeres (erfaring viser at f.eks. Deutschland ikke er autoriseret, mens Tyskland er).

Lige nu sidder jeg med en kunde i Vatikanet, og den kan jeg simpelt hen ikke få den til at æde som ‘gyldigt’ landenavn uanset hvilken variant jeg forsøger med (Vatikanet, Vatikanstaten, Vatican). Det burde simpelt hen ikke kunne ske.