Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




0 linier i balance

0

Når der udskrives balancer med en periode i 2019 sammenlignet med 2018 - sker det ofte at der er 0 linier. Har forespurgt hvorfor og fået at vide at: 

"Hvis der året før har været postering på kontoen - selvom disse går i 0 - så fremkommer linierne i saldobalancen"   

Det må så være posteringer fra 2017

Det giver absolut INGEN mening. 

Er det ikke muligt at disse 0 linier kan skjules???????????????

Der er selvfølgelig ikke x af i vis 0 linier. 

Helle

 

 

lukket
i Forslag » Andet af (230 points)

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Jesper eller hvem det nu måtte være

Jeg har selvfølgelig ikke x af i: Vi konti med 0-sado

Vi er administrator på mange kunder og det sker ofte af der vises 0 linier

Sidder lige pt. med en balance med et afsnit der bare er 0

Har endvidere 5 bank konti der er med 0 i alle 4 kolonner (Blot et udpluk af dem i den her ene kunde)

Lad mig lige høre hvad vi kan gøre - jeg har nogle stykker der rykker for balancer uden 0, da vi ikke kan sende dem ud til vores kunder som de ser ud.

Mvh Helle Majland
Forslag af (230 points)

Hej igen Helle, 

Jeg beklager det sene svar. 

Har du et eksempel, hvor dette tilfældet? Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan det er sat op hos jer. 
Hvis du er frisk på det, så må du meget gerne give mig adgang til en aftale, hvor dette sker og skrive et eksempel på et kontonummer og en periode, så skal jeg nok kigge på det.

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at primosaldo overføres mellem perioderne og hvis der er en primosaldo, så er konti ikke i nul og derved vil de stadig fremgå. Det er lidt et skud i tågen i forhold til dit problem og derfor vil jeg meget gerne kigge på det konkrete eksempel for at være helt sikker.

Mit nummer er 1109275 inde på administratorlisten under alle indstillinger -> administrator. Hvis du tilføjer mig, så skal jeg nok kigge på det smiley

Hej Hellas, 

Jeg har fået kigget på det nu og jeg forstår, hvad der sker.
Problemet har ikke noget med 2017 at gøre som du skriver først. 

Sagen er den, at vi viser alle konti med bevægelser på og derfor vises de her eksempler ved sammenligning. Tag et eksempel, hvor du har 0 i 2019 og 0 i 2018 og så træk et kontokort for den konto i 2018. Her vil du kunne se bevægelser. Bevægelserne vil give en sum på 0, men vi viser det stadig på baggrund af, at der har været bevægelser.

Hvis du trækker den uden at sammenligne med 2018, så vil de ikke blive vist, medmindre der igen er en sum af bevægelser, der giver nul.

Jeg håber det giver mening for dig, ellers må du meget gerne sige til. smiley

Hej Helle, 

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du ser på din skærm, men alle 0-konti burde ikke komme med, hvis ikke der er sat flueben her: 

Har du flueben her? Hvis ikke så må du meget gerne skrive tilbage, så kan vi gå et spadestik dybere smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)