Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Faktura rabat

0
I årevis har der været debat om muligheden for at give en fakturarabat.

Har netop læst e-conomics anvisning på hvordan man angiver en faktura rabat.
Det får mig til at spørge:

Hvor dumme tror i egentlig jeres kunder er ?

Det kan da for f..... ikke være så svært at give mulighed for at give en % rabat på den samlede faktura, i stedet for at man i et moderne elektronisk system skal til at anvende lommeregner.

Det har vel lige så lang udsigt med at blive løst som muligheden for at kunne anvende stregkoder ??
i Spørgsmål » Andet af (120 points)

2 Svar

Stregkoder anvendes da i vid udstrækning i e-conomic!
Spørgsmål af (26.5k points)
Ja hvis du vil taste tallene ind ved oprettelse af varerne.
Ønsker man at anvende en håndscanner kan dette kun lade sig gøre vi et tredieparts program der skal integreres, eksempelvis et kassesystem, der koster mere end abonnementet på e-conomic.
Ej heller vil du kunne anvende håndscanner under fakturering da systemet ikke kan avende de indtastninger der kommer via scanneren.

Så lad os bare konkludere at systemet ikke kan anvende stregkoder.
OK.

Men hvis du f.eks. har dit varekartotek (Med stregkoder) fra en leverandør i en Excel-fil, kan du indlæse alle oplysningerne i e-conomic. Indlæsningen er gratis.

Normalt vil man jo som vi have en lang række leverandører så det gør det ikke nemmere at håndtere stregkoder.
Ideen med stregkoder er flere bla at det er muligt at oprette varer direkte med stregkoden bla. fordi mange varer har tildelte stregkoder der fortæller langt mere end bare tal, men også giver adgang til oplysninger som eksempelvis datablade og andre oplysninger vedr. den enkelte vare.
Ydermere giver det mulighed for en langt hurtigere ekspedition/fakturering af varer ved brug af stregkode scanner.
At et system som e-conomic der trods alt er ret udbredt ikke kan håndtere stregkoder er helt uforståeligt.

Men det er sikkert den samme gamle historie om igen, at systemfolkene får lov at sidde på hænderne og slipper af sted med en syg forklaring igen og igen om hvorfor det ikke kan lade sig gør, fordi dem skal tage beslutningen om at det skal bare kunne lade sig gøre ikke ved nok om systemerne til at sige dem imod.
Det har vi jo desværre set alt for mange gange, tænk bare på alle de kuldsejlede systemer inden for staten og sikkert endnu flere inden for den private sektor.

Se i øvrigt:  https://da.wikipedia.org/wiki/Stregkode 

Hej Jimmy og tak for dit spørgsmål, 

I forhold til rabat, så er der mange forskellige måder at opbygge sin rabatstruktur på. 

Som jeg forstår dig, så ønsker du i bund og grund bare at kunne sætte en fast %-vis rabat på hele fakturaen. 
Her vil jeg starte med at gøre dig opmærksom på, at det er muligt at påføre rabat på en kunde, så det kommer med på varerne. Hvis du har lagermodulet, så er det lidt anderledes, men i første omgang tager jeg udgangpunkt, at du ikke har det.

Når det er sagt, så er det ikke umuligt at udbygge med en mulighed for at sætte en total rabat på en faktura efter den er oprettet. Jeg vil dog lige være helt sikker på, hvordan du ønsker at arbejde med %-vis rabat, da jeg ikke kan se sammenhængen mellem det og en lommeregner. Hvis du sætter rabatten på varelinjen, så regner systemet det ud for dig.

Derfor vil jeg høre om du vil uddybe, hvordan du ønsker at sætte rabat på faktura og hvorhenne i programmet du ser det give mening? Det vil jeg sætte stor pris på, så har jeg så meget information omkring forbedringen som muligt.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)