Hej Jimmy og tak for dit spørgsmål,
I forhold til rabat, så er der mange forskellige måder at opbygge sin rabatstruktur på.
Som jeg forstår dig, så ønsker du i bund og grund bare at kunne sætte en fast %-vis rabat på hele fakturaen.
Her vil jeg starte med at gøre dig opmærksom på, at det er muligt at påføre rabat på en kunde, så det kommer med på varerne. Hvis du har lagermodulet, så er det lidt anderledes, men i første omgang tager jeg udgangpunkt, at du ikke har det.
Når det er sagt, så er det ikke umuligt at udbygge med en mulighed for at sætte en total rabat på en faktura efter den er oprettet. Jeg vil dog lige være helt sikker på, hvordan du ønsker at arbejde med %-vis rabat, da jeg ikke kan se sammenhængen mellem det og en lommeregner. Hvis du sætter rabatten på varelinjen, så regner systemet det ud for dig.
Derfor vil jeg høre om du vil uddybe, hvordan du ønsker at sætte rabat på faktura og hvorhenne i programmet du ser det give mening? Det vil jeg sætte stor pris på, så har jeg så meget information omkring forbedringen som muligt.
Jeg ser frem til at høre fra dig
Med venlig hilsen Jesper Mieritz