Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Valgt kontaktperson styrer mailadresse til ordrebekræftelse

+1
Hej e-conomic,

Vi har kunder som har flere afdelinger, og dermed forskellige kontaktpersoner der bestiller hos os.

Kontaktpersonerne er oprettet med email-adresse, og der er sat flueben i send kopi af ordre.

Desværre indsætter e-conomic samtlige kontaktpersoners email ved afsendelse af ordrebekræftelse, og man skal så manuelt fjerne email-adressen fra de øvrige kontaktpersoner, som den specifikke ordrebekræftelse ikke vedrører.

Vil det være muligt at det er valgt kontaktperson, der definerer hvilken email-adresse der skal benyttes til ordrebekræftelse?

Et bonus-ønske er ligeledes at tilknytte kontaktpersonen, til kundens forskellige leveringsadresser.

Venlig hilsen Henrik Gudiksen www.bakkamera.dk
i Forslag » Andet af (1.2k points)

1 Svar

Hej Henrik

Tak for dit indlæg.

Der er mange andre kunder der også har ønsket at få mulighed for at oprette separate modtagere til tilbud, ordre, faktura. Derfor blev der for nogle uger siden releaset denne funktion i e-conomic.

Du finder den under Salg - Kunder - rediger kunde - fanen Email.

Ang. dit bonus-ønske så kan du evt. skrive kontaktpersonens navn i adressefeltet som en attention.

Jeg vender tilbage til dit forslag om 14 dage så kan vi se om der er andre brugere, der har givet udtryk for at de har samme ønske/behov som dig :)

God weekend.
Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej Tabita,

Tak for svar, men jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg mener.

Vi har en kunde "hovedafdeling" der har adskillige afdelinger rundt omkring i Danmark - der skal altid faktureres til hovedafdelingen

I mangel af at det ikke er mulig)t at tilknytte afdelinger under en "hovedkunde" i e-conomic, har i stedet oprettet leveringssteder (afdelinger) under "hovedkunden"

I hver afdeling er der flere forskellige personer der bestiller hos os. (kontaktpersoner, som kun kan oprettes under kunden) - Alle kontaktpersoner er oprettet med; send kopi af ordre.

Når der skal sendes ordrebekræftelse til kunden, kommer alle kontaktpersoners mailadresse på ordrebekræftelsen, og jeg skal manuelt slette dem, som ikke skal have en kopi af ordrebekræftelsen. - Jens i afdeling 7, er jo lige glad med hvad Kurt i afdeling 16 har bestilt.

Mit ønske er at det er valgt kontaktperson, der styrer hvilken mailadresse der benyttes til kopi af ordrebekræftelse.

 

Vedr, mit bonusønske går dette på, at når jeg har valgt leveringssted (afdeling) - Så er det kun de kontaktpersoner der er knyttet til denne afdeling der vises.
hej igen

Jeg har tænkt meget over det og du har ret - det har vi ikke en ideel løsning til.

En mulighed jeg har tænkt på er at du kan oprette kontaktpersonen som Deres Ref og vælge dem til - så mailen sendes til dem og så oprette Hovedmailen hvor fakturaen skal sendes til som en kontaktperson med flueben i Faktura.

Når du så danner en ordre så sendes den til leveringsstedets kontaktperson og når du sender en faktura så sendes den til leveringsstedets kontakt samt til hovedkontoret.

Det eneste det kræver er at du IKKE har flueben i Send altid til Kundens e-mailadresse.

Det er ikke en ideel løsning men i mangel af den funktion du efterlyser kan dette måske bruges.

Hvis du har flere spørgsmål vil jeg anbefale at du kontakter os direkte i supporten på telefon eller chat, så vi kan få en mere direkte dialog.

Rigtig god dag.

/Tabita