forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Valgt kontaktperson styrer mailadresse til ordrebekræftelse

+1
Hej e-conomic,

Vi har kunder som har flere afdelinger, og dermed forskellige kontaktpersoner der bestiller hos os.

Kontaktpersonerne er oprettet med email-adresse, og der er sat flueben i send kopi af ordre.

Desværre indsætter e-conomic samtlige kontaktpersoners email ved afsendelse af ordrebekræftelse, og man skal så manuelt fjerne email-adressen fra de øvrige kontaktpersoner, som den specifikke ordrebekræftelse ikke vedrører.

Vil det være muligt at det er valgt kontaktperson, der definerer hvilken email-adresse der skal benyttes til ordrebekræftelse?

Et bonus-ønske er ligeledes at tilknytte kontaktpersonen, til kundens forskellige leveringsadresser.

Venlig hilsen Henrik Gudiksen www.bakkamera.dk
spurgt 21 Jun i Forslag » e-conomic generelt af bakkamera.dk (860 points)

1 Svar

Hej Henrik

Tak for dit indlæg.

Der er mange andre kunder der også har ønsket at få mulighed for at oprette separate modtagere til tilbud, ordre, faktura. Derfor blev der for nogle uger siden releaset denne funktion i e-conomic.

Du finder den under Salg - Kunder - rediger kunde - fanen Email.

Ang. dit bonus-ønske så kan du evt. skrive kontaktpersonens navn i adressefeltet som en attention.

Jeg vender tilbage til dit forslag om 14 dage så kan vi se om der er andre brugere, der har givet udtryk for at de har samme ønske/behov som dig :)

God weekend.

Venlig hilsen/Best regards

 

Tabita Edith Lorenzen

Wow Hero & TopGun, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 28 Jun Forslag af Tabita TopGun (2,400 points)
Hej Tabita,

Tak for svar, men jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg mener.

Vi har en kunde "hovedafdeling" der har adskillige afdelinger rundt omkring i Danmark - der skal altid faktureres til hovedafdelingen

I mangel af at det ikke er mulig)t at tilknytte afdelinger under en "hovedkunde" i e-conomic, har i stedet oprettet leveringssteder (afdelinger) under "hovedkunden"

I hver afdeling er der flere forskellige personer der bestiller hos os. (kontaktpersoner, som kun kan oprettes under kunden) - Alle kontaktpersoner er oprettet med; send kopi af ordre.

Når der skal sendes ordrebekræftelse til kunden, kommer alle kontaktpersoners mailadresse på ordrebekræftelsen, og jeg skal manuelt slette dem, som ikke skal have en kopi af ordrebekræftelsen. - Jens i afdeling 7, er jo lige glad med hvad Kurt i afdeling 16 har bestilt.

Mit ønske er at det er valgt kontaktperson, der styrer hvilken mailadresse der benyttes til kopi af ordrebekræftelse.

 

Vedr, mit bonusønske går dette på, at når jeg har valgt leveringssted (afdeling) - Så er det kun de kontaktpersoner der er knyttet til denne afdeling der vises.
hej igen

Jeg har tænkt meget over det og du har ret - det har vi ikke en ideel løsning til.

En mulighed jeg har tænkt på er at du kan oprette kontaktpersonen som Deres Ref og vælge dem til - så mailen sendes til dem og så oprette Hovedmailen hvor fakturaen skal sendes til som en kontaktperson med flueben i Faktura.

Når du så danner en ordre så sendes den til leveringsstedets kontaktperson og når du sender en faktura så sendes den til leveringsstedets kontakt samt til hovedkontoret.

Det eneste det kræver er at du IKKE har flueben i Send altid til Kundens e-mailadresse.

Det er ikke en ideel løsning men i mangel af den funktion du efterlyser kan dette måske bruges.

Hvis du har flere spørgsmål vil jeg anbefale at du kontakter os direkte i supporten på telefon eller chat, så vi kan få en mere direkte dialog.

Rigtig god dag.

/Tabita
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”