forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Irriterende ringe budgetmodul

+1
Hej e-conomic

Jeg er halvvejs igennem indtastning af budget for 2019/20 og det irriterer mig, at jeg har brugt tid på så ringe et system. E-conomic er som regnskabsprogram blandt de store spillere på markedet, og jeg forstår ikke, at budgetmodulet skal være så ringe.

Eksempel: I resultatopgørelsen - Det ligner en regnefejl, men ifølge supporten (Citat: "Det er overhovedet ikke fordi, der er nogen fejl i det. Det er simpelthen fordi den tager resterne (hér kr. 290,-) og ligger oveni måneden efter. Det er meget forvirrende - men det er blot fordi, systemet ikke kan vise andet end hele 1.000". Citat slut.

Der skal IKKE FLYTTES RESTER NOGEN SOM HELST STEDER HEN!!! Det er et budget - og det skal stemme - også pr. måned - og også små beløb.

Næste eksempel: I balancen - f.ex. Depositum = kr. 42.000,- Jeg kan lægge primo-saldo ind i juli (Vi har forskudt regnskabsår, så juli er vores primo). Modulet skal jo så selv føre kr. 42.000 videre som saldo i de efterfølgende måneder, men det gør den ikke. Så når jeg trækker budget for alle andre måneder en juli, så er balancen i 0. Support foreslår, at jeg fordeler kr. 42.000/12?!?! MEN DEPOSITUM = Kr. 42.000,- Jeg er med på, at jeg kan køre ÅTD - men det er ligeledes mit ansvar at sammenligne måneden ift. budget og realiseret.

Jeg kan se i andre indlæg, at I anbefaler Budget123. Jeg læser det, som at e-conomic giver op på budget-delen, hvilket jeg ikke forstår. Et budget-modul er for mig en væsentlig del af et kvalitets-regnskabsprogram.

Jeg ønsker mig et væsentligt bredere budgetmodul (inklusiv rapporter!), så man kan sammenligne ÅRT, måned og realiseret. Og I er meget velkommen til at kontakte mig, hvis noget ønskes uddybet.

Mvh. Henriette Rohde

Regnskabschef Kentto A/S
spurgt 19 Jun i Forslag » e-conomic generelt af Henriette Rohde (150 points)

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.

overvejes× 111
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”