Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Irriterende ringe budgetmodul

+1
Hej e-conomic

Jeg er halvvejs igennem indtastning af budget for 2019/20 og det irriterer mig, at jeg har brugt tid på så ringe et system. E-conomic er som regnskabsprogram blandt de store spillere på markedet, og jeg forstår ikke, at budgetmodulet skal være så ringe.

Eksempel: I resultatopgørelsen - Det ligner en regnefejl, men ifølge supporten (Citat: "Det er overhovedet ikke fordi, der er nogen fejl i det. Det er simpelthen fordi den tager resterne (hér kr. 290,-) og ligger oveni måneden efter. Det er meget forvirrende - men det er blot fordi, systemet ikke kan vise andet end hele 1.000". Citat slut.

Der skal IKKE FLYTTES RESTER NOGEN SOM HELST STEDER HEN!!! Det er et budget - og det skal stemme - også pr. måned - og også små beløb.

Næste eksempel: I balancen - f.ex. Depositum = kr. 42.000,- Jeg kan lægge primo-saldo ind i juli (Vi har forskudt regnskabsår, så juli er vores primo). Modulet skal jo så selv føre kr. 42.000 videre som saldo i de efterfølgende måneder, men det gør den ikke. Så når jeg trækker budget for alle andre måneder en juli, så er balancen i 0. Support foreslår, at jeg fordeler kr. 42.000/12?!?! MEN DEPOSITUM = Kr. 42.000,- Jeg er med på, at jeg kan køre ÅTD - men det er ligeledes mit ansvar at sammenligne måneden ift. budget og realiseret.

Jeg kan se i andre indlæg, at I anbefaler Budget123. Jeg læser det, som at e-conomic giver op på budget-delen, hvilket jeg ikke forstår. Et budget-modul er for mig en væsentlig del af et kvalitets-regnskabsprogram.

Jeg ønsker mig et væsentligt bredere budgetmodul (inklusiv rapporter!), så man kan sammenligne ÅRT, måned og realiseret. Og I er meget velkommen til at kontakte mig, hvis noget ønskes uddybet.

 

Mvh. Henriette Rohde

Regnskabschef Kentto A/S
i Forslag » Andet af (150 points)

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.