Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Print faktura uden bilag

0
Vi har for øjeblikket modulet indscanning på prøve.

Vi har tilvalgt løsningen fordi flere og flere af vores kunder efterspørger bilag på leverede varer (sand og grus)

Indtil videre har løsningen været superfed. Dog har vi en lille udfordring.

Når vi er færdige med en salgsfaktura printer vi den og sætter den i en mappe sammen med de oprindelige bilag. desværre er det sådan at systemet også printer en kopi af bilagene.

Der kunne vi godt ønske os at man blev tvunget til at tage stilling til om man også ville printe bilagene. Enten ved at der var en knap i indstillinger man kunne vælge kun at printe selve fakturaen en gang for alle. Eller at den poppede op med en boks der bad en tage stilling til om man også ville printe bilagene hver gang man printer.

Det er måske én ud 50 fakturaer vi vedhæfter bilag til. Så der sker det at vi hver anden gang har vedhæftet bilag til en salgsfaktura, glemmer at rette til kun at udprinte de sider der er den reelle faktura og derefter printer 60-100 sider bilag vi allerede har originalen af.

Om ikke andet så for miljøets skyld...

 

\\Torben
i Forslag » Andet af (420 points)

1 Svar

Hej Torben, 

Du nævner her selv miljøet og jeg er meget enig i, at der ikke er grund til at printe udnødvendige bilag ud.
Jeg vil dog tillade at udfordre dig på, hvorfor du overhovedet printer det ud? En af de helt store gevinster med indscanning er netop, at du slipper for at printe alt ud og sætte det i mapper, da du opbevarer alt i e-conomic. 

Så, hvorfor printer du, når alt kan gemmes digitalt hos os? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Der er flere grunde.

1. Alt er på papir i min branche. Grusgravsedler, vejebonner, osv. fra mange forskellige leverandører hver dag. En løs optælling fortæller mig at bare idag har vi fået følgesedler fra 8 forskellige grusgrave. ejet af 6 forskellige Firmaer. Det leder os direkte videre til punkt 2.

2. Det er kun de sider der indeholder fakturaen jeg printer (undtaget når jeg så glemmer at rette det inden printningen), alle bilag er allerede kommet ind på papirform.

3. Mine chefer finder aldrig frem til en sag på en PCwink Nogen gange er jeg forbløffet over de kan sende en email...

4. På de store sager har vi gennemgang af sagerne når de slutter. Jeg vil ikke sidde med en byggeleder og gennemgå en sag inde i vores økonomiprogram. Der foretrækker jeg at sidde med en kopi af fakturaerne og de originale bilag. Så har jeg fuld kontrol over hvad kunden kan se.

5. Når man laver ovennævnte gennemgang på en stor sag med 4-500 bilag er det også rart man lige kan give hvert bilag et flueben når de er tjekket af og fundet i orden.

6. Selvom digitalisering er en gave på mange måder, går der detaljer tabt. Detaljer man tit kommer i tanke om når man får det originale bilag i hånden.

Jeg vil bare så gerne bare have en popup der beder mig tage stilling til om jeg vil printe med eller uden bilag.... For jeg glemmer det og inden man får annulleret printet er der røget 5-10 unødvendige sider ud.

.

Hej igen og tak for den uddybende forklaring. 

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du ikke er interesseret i, at få dine kunder med ind i dit økonomisystem. Det er selvfølgelig også en udfordring, hvis cheferne ikke kan finde frem til det inde i systemet wink

Når det er sagt, så vil jeg holde dit forslag op i mod andre forslag vi har fået til forbedringer. Som det er lige nu, så er dette ikke et af de forslag vi har hørt med til. Derfor vil vi som udgangspunkt arbejde hen i mod nogle af de forslag du kan se under overvejes.

Dit forslag er derfor ikke afvist til evig tid, men ud fra en vurdering af, hvor vi kan skabe mest værdi for flest mulige brugere, så vil vi arbejde mod andre forslag vi har fået.

Du skal dog have tak for at byde ind. Hvis vi oplever en større efterspørgsel efter dette i fremtiden, så vil prioriteringen ændre sig. 
Rigtig god dag smiley