Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lås prisen på en vare

0
Jeg synes, det kunne være smart, at man kan låse prisen på en vare, således at den ikke kan ændres, når man opretter en ny faktura. Lige nu beregner jeg automatisk provision ud for mine medarbejdere ved, at hver enkelt vare har en kostpris tillknyttet som passer til den procentuelle provision, men hvis man ændrer varens pris, så ændres kostprisen ikke, og dermed passer den procentuelle provision ikke længere. Omvendt er det også muligt for en medarbejder at rette i kostprisen alene, så de herved får en anderledes provision (problematisk). Hvis pris og kostpris fastlåses, kan man altid regne med, at provisionen beregnes rigtigt.
i Forslag » Andet af (130 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Jeg kan godt følge din problemstilling, men i min verden lægger det meget op til, at undgå en provisionslønnet medarbejder direkte snyder med provensionen. Det kan selvfølgelig være jeg tager fejl, men det er lidt sådan jeg læser det. 

Vores tanker omkring brugerbegrænset adgange er ikke, at undgå snyd af brugere, der har adgang til systemet. Vores adgange bygger på, hvilke dele af programmet du kan give adgang til, da den enkelte medarbejder arbejder med salg, regnskab osv.
Ydermere kan du endda begrænse ned til, at denne medarbejder kun skal kunne lave ordre eller faktura, men der stopper begræsningen så også.
Da salgpris og kostpris er mulige at rette direkte på en faktura, så vil det kunne tilgås i den menu. 

Derfor vil vi ikke gå ind og give mulighed for at begrænse specifikke funktioner i en bestemt menu.

Du skal dog have tak for at komme med dit input, selv om det ikke er noget vi arbejder videre på. smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper, jeg er rigtig ked af, at der bliver tolket noget så tungt og alvorligt ind som snyd i min forespørgsel. Jeg har medarbejdere, der ikke er uddannet i økonomi, og for hvem det her regnskab er rigtig svært, så når tingene går stærkt, så kan de komme til at ændre uden at tænke over det - og med flere medarbejdere, så er det ikke muligt for mig at oplære den enkelte til at forstå systemet fuldt ud. De kan lige så vel komme til at "snyde" sig selv, så de ikke får nok provision, hvis de retter prisen op. det er fair for mig, at I ikke vil gøre det, men jeg bryder mig ikke om antydningen af, at jeg beder om det fordi jeg tror, mine medarbejdere vil snyde.
Hej igen,

Jeg beklager min antagelse. Jeg vil give dig ret i, at jeg var hurtig til at gå ud fra, at det var den eneste mulighed. Du har selvfølgelig ret i, at systemet kan mistolkes og der ved en fejl kan rettes i de forkert felter, hvis man ikke kender forskellen på salgspris og kostpris. Jeg kender ingenting til din situation, så det er helt fair, hvis betragtningen er anden.

Det var ikke min mening at tolke forkert i forhold til, hvordan den enkelte medarbejder bruger systemet.