Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rykker og renter på enkelt faktura

+1
I forbindelse med rykker og rentetilskrivelse overfor en kunde, som har fået 4 fakturaer udstedt på en dag, til forskelige projekter, kan der kun laves en rykker på alle 4 fakturaer samlet.

Der skal laves rykker på 3 af dem med renter tilføjet. Den fjerde skal ikke være en del af dette. (den kan reelt være betalt, handlet om eller på anden vis være udenfor rykker delen)

E-conomics har ikke en løsning til dette.

Kommer der en samlet rykker og faktura på alle fire, kan der så nægtes betaling af alle fire fakturaer, da der så er uenighed omkring faktura beløbet og renter.

Og igen skal der foretages en opdeling af disse 4 fakturaer, da de er på forskellige projekter, og til de enkelte projekter skal der være korrekte regnskaber selvklart.

Er der nogle forslag til en sådan løsning?

Mvh Glenn
i Spørgsmål » Andet af (130 points)
Enig. Det er især, hvis der er indgået aftale om længere betalingsfrist på en faktura (efter den er udstedt til kunden) at jeg har brug for at kunne rykke delvist.

1 Svar

Hej Glenn, 

Du har helt ret i, at systemet på nuværende tidspunkt rykker en hele det forfaldne beløb på kunden og ikke det enkelte beløb. 

Hvis en faktura er betalt eller skal kreditere, så vil jeg anbefalde dig at bogføre det. På den måde vil den ikke være forfalden og derfor ikke indgå i rykkerproceduren. 
Hvis ikke det er tilfældet, men du stadig kun ønsker at rykke tre af dem, så vil jeg anbefale dig at kigge mod en partnerløsning. 
Du kan kigge i vores Market. Hvis du går derind og søger på rykker, så vil der komme partnere frem som har forskellige løsninger til rykkerprocedure. Jeg ved ikke om du er interesseret i det, men det er en mulighed. 

Hvis andre brugere herinde på forum har et godt forslag så er i også meget velkomne til at byde ind smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)