forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Rykker og renter på enkelt faktura

+1
I forbindelse med rykker og rentetilskrivelse overfor en kunde, som har fået 4 fakturaer udstedt på en dag, til forskelige projekter, kan der kun laves en rykker på alle 4 fakturaer samlet.

Der skal laves rykker på 3 af dem med renter tilføjet. Den fjerde skal ikke være en del af dette. (den kan reelt være betalt, handlet om eller på anden vis være udenfor rykker delen)

E-conomics har ikke en løsning til dette.

Kommer der en samlet rykker og faktura på alle fire, kan der så nægtes betaling af alle fire fakturaer, da der så er uenighed omkring faktura beløbet og renter.

Og igen skal der foretages en opdeling af disse 4 fakturaer, da de er på forskellige projekter, og til de enkelte projekter skal der være korrekte regnskaber selvklart.

Er der nogle forslag til en sådan løsning?

Mvh Glenn
spurgt 21 Mar i Spørgsmål » e-conomic generelt af Glenn Nilsson (130 points)
Enig. Det er især, hvis der er indgået aftale om længere betalingsfrist på en faktura (efter den er udstedt til kunden) at jeg har brug for at kunne rykke delvist.

1 Svar

Hej Glenn, 

Du har helt ret i, at systemet på nuværende tidspunkt rykker en hele det forfaldne beløb på kunden og ikke det enkelte beløb. 

Hvis en faktura er betalt eller skal kreditere, så vil jeg anbefalde dig at bogføre det. På den måde vil den ikke være forfalden og derfor ikke indgå i rykkerproceduren. 
Hvis ikke det er tilfældet, men du stadig kun ønsker at rykke tre af dem, så vil jeg anbefale dig at kigge mod en partnerløsning. 
Du kan kigge i vores Market. Hvis du går derind og søger på rykker, så vil der komme partnere frem som har forskellige løsninger til rykkerprocedure. Jeg ved ikke om du er interesseret i det, men det er en mulighed. 

Hvis andre brugere herinde på forum har et godt forslag så er i også meget velkomne til at byde ind smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 22 Mar Spørgsmål af Jesper Mieritz (83,800 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”