Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leverandørbetaling - hvor der skal modregnes en kreditnota i FI-betaling

+2
Hej

Har et stort ønske, at hvis man delvis udligner en faktura med en kreditnota (som begge er en FI-betaling) at den henter restbeløbet fra kreditor og ikke fakturabeløbet, når man laver betalingsforslag.

Som det er i dag, kan det kun lade sig gøre, hvis man laver en bankoverførsel - at den modregner faktura i et samlet beløb.

Mvh

Tina Langfeldt
i Forslag » Andet af (340 points)
opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Tina, 

Jeg kan sagtens forstå du gerne nøjes med at betale et restbeløb.

Grunden til vi har valgt ikke at have denne mulighed på FI-betalinger er, at de hver i sær har deres egen reference. Altså et særskilt FI-nummer. Problemet er, at du kan have modtaget flere faktura/kreditnota med forskellige FI numre. Hvilket FI-nummer skal betalingen så ligge under? 
Ved en bankoverførsel er det ikke et problem, da konto og reg. nummer altid er det samme og der findes derfor ikke forskellige betalingsreferencer på de forskellige faktura. 

Jeg håber det giver mening for dig, men det er grunden til, at dette ikke er muligt og ikke vil blive muligt som tingene er i dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hmmm - så jeg skal huske (for alle mine kunder - er kørende bogholder), om jeg skal rette fakturabeløb til i betalingsforslag. Længe leve gule sedler på bord og skærm!

Hvis nogen af jeres kunder har rigtig mange betalinger....så får de aldrig brugt kreditnotaerne, med mindre de har god tid til at checke og ændre beløb løbende....

Den skal jo ikke ændre faktura's FI-kode - kun beløbet, hvis man har udlignet på kreditorkortet.....

Sidder du privat og har modtaget en faktura og en kreditnota - vil du jo også bruge fakturaens FI-kode til at betale - selvom du fratrækker en kreditnota. Ikke alle firmaer oplyser deres bankkontonummer på fakturaerne

Ked af at sige det - træt af I ikke vil ændre på, hvor (i mine øjne hvilken kolonne) den kigger....savner og ønsker mig tilbage til C5, hvor det godt kan lade sige gøre....

Med venlig hilsen

Tina Langfeldt

 

 

Forslag af (340 points)