Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Inbox, bogføring på projekt

+1
Hejsa,

Jeg har tilmeldt mig inbox, således vores trælaster kan sende mig fakturaer elektronisk.

Problemet er, at jeg ikke kan postere direkte på vores projekter. Dvs. at jeg skal sætte et tilfældigt kontonr. i modkonto, og så over i kassekladden og rettet til, bogføring på projekt!

Dette er ikke optimalt, jeg har over weekenden fået 65 fakturaer i inbox, dem skal jeg nu alle have fat i 2 gange.

Har i chatten fået fortalt, at det bliver rettet med tid, men hvad er tidshorisonten, kunne man fremskynde dette!

Tak og god dag

 

Hilsen

Dorthe
i Forslag » Andet af (470 points)
status opdateret af 🔒
Hejsa Jesper,

Det er fint nok at man "retter forbedringer til" hen ad vejen.

Men vi, som har til købt projektdelen, og 90% af vores posteringer foretages på et projekt, skal have fat i samme bilag 2 gange og med omkring 600 fakt pr. md. er det jo en tidsrøver!

I øvrigt kan jeg slet ikke se, selvom jeg ikke er programmør, at det ekstrafelt, som i forvejen er en del af kassekaldden, kan være svært at tilføje.

Tak og god dag.

Hilsen

Dorthe

Hej Dorte, 

Det er også derfor vi er i fuld gang med at rette det til. 

Du har måske ret i, at et enkelt felt ikke er den største udfordring. Problemet er, at du gerne vil have projekt, en anden vil have afdeling og en helt tredje vil slet ikke have nogle af dem. 
Det vi har valgt at gøre er, at arbejde hen mod en løsning, som hjælper så mange som muligt. Nu nævner jeg tre ting som kunne komme i spil, men vi har fået rigtig mange gode forslag til Smart Inbox og i stedet for at lave lidt hen af vejen, så vil vi hellere lave det på en gang. Det tror vi gavner flest mulige og skaber den bedste løsning. 
Vi valgte for noget tid siden at tilføje felter som betalingsoplysninger, forfald og valuta, da det var dem vi havde hørt mest til, så vi har tilføjet nogle felter på baggrund af jeres feedback.

Jeg kan sagtens forstå dit behov og derfor arbejder vi også en løsning smiley

1 Svar

Hej Dorthe, 

Jeg kan sagtens se din udfordring og det er helt rigtigt, at vi kigger på det over tid. 
Du efterspørger en tidshorisont og det er altid farligt med software, da der er en masse 'hvis'er'. 
Jeg vil dog informere dig omkring, at det er noget vi i skrivende stund arbejder på. Hvis jeg komme med et lidt løst og farligt bud, så vil jeg sige vi har en ny version af Smart Inbox klar her i Q1. Det er hvis alt spiller og vi ikke møder udfordringer. Hvis der udfordringer med implementeringen, så vil det blive skubbet herefter. 

Når det er sagt, så vi stadig i gang med at udforme, hvordan det skal virke, så jeg kan ikke klart sige, hvordan det endeligt kommer til at se ud, men min pointe med svaret er, at vi kender til problemet og vi er i fuld gang med at give Smart Inbox et nyt udtryk. 

Jeg håber mit svar kan bruges, ellers er du meget velkommen til at stille spørgsmål eller kommentere på mit svar. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hejsa Jesper,

Nu er der gået over 3 md., ved man om rettelsen af ovennævnte er på vej!

Jeg har gennemsnitligt 50 indkomne fakturaer i inbox dagligt - dem skal jeg alle have fat i 2 gange for at bogføre dem på projekt delen!

Samtidig talte vi også om skriften på ean i inboxen, at de ikke er ens i udseende når de udskrives. Skriften er mega stor og deles uhensigtsmæssigt, dette var også en fejl i ville se på!

Hilsen Dorthe

Hej Dorte, 

Det er næsten klar! 

Vi er i øjeblikket ved at vurdere, hvorvidt vi skal rulle ud til at kunder. Du kan allerede nu se forbedringen her: 

Grunden til vi ikke har rullet ud til alle endnu er, at vi mangler de sidste detajler i forhold til alle de forbedringer vi gerne vil lave til Smart Inbox. 

Vi laver nemlig en stor opdatering, hvor vi har flere forbedringer - heraf projekt direkte i Smart Inbox, hvilket er klar.
Derfor vil du inden for en overskuelig fremtid få projekt og mere meget i smart inbox. 

Rigtig god dag :) 

Hej Jesper

Vi er i samme dilemma som Dorte. Vi er 100% projektorganisation. Vi anvender meget csv filer upload til kassekladde. F.eks. når vi om allokerer løn udfra tidsregistrering fra lønkonto uden projektnr. til projektnr. Vi har behov for at allokerer alle omk. til projekter.

Det er mega irriterende i det 21. århundrede stadig manuelt efterfølgende at skulle gå ind i kassekladden og på samtlige posteringer rette, så der bliver bogført korrekt på omkostningsnr. og projektnr. når man i forvejen har dataene klar i den uploadede csv-fil.

Nu har jeg meldt mig til webinar på torsdag i smart inbox. Så jeg er spændt om det er med - eller hvornår vi kan forvente det. Nu er det jo 3 måneder siden at du svarede Dorte sidst.

På forhånd tak.

HIlsen Tina
Hej Tina,

Jeg beklager det sene svar. Jeg har været på en lille ferie her i mellemtiden.
Du har måske opdaget det, men det er ude til alle nu. Jeg håber du kan få værdi af det. Ellers hører jeg gerne fra dig.

Rigtig god dag :)
Hej Jesper

Tak for dit svar.

Vi har samme udfordring som Dorthe vedr. leverandørfakturaer og bogføring på projektnr. Men jeg har været på smart inbox webinar og fik indtryk af at det løser denne udfordring.

En anden er mht. upload af csv fil til kassekladden i e-conomic. Selvom jeg har projektnr. pr. posterinslinje og dertilhørende omk.nr., så kommer dataene ikke med over og jeg skal manuelt ind og rette alle linjer og tilføje disse data.

Hilsen Tina

Hej Tina, 

Det er helt korrekt og det er ikke noget vi understøtter i import af posteringer til kassekladden smiley

Hej igen

Jeg vil gerne vide om det er fordi det er komplekst, eller blot ikke et fokus. Vi har superkladden, hvor der er kolonner, men er der en særlig grund til, der ikke ved design af superkladden kom projektnr. med som kolonne-valg.

Vi skal have en løsning her hos os - en anden end manuel korrektion. Og jeg er ved at kredse mig ind på om det er dyrt og besværligt. Noget der kommer i nærmeste fremtid fra Jer, eller om jeg skal have en ekstern programmør på.

Ved I af om nogle har været igang med dette?

På forhånd tak.

Hilsen Tina
Hej Tina,

Jeg beklager den lange svartid her.

Det er ikke noget vi har fokus på som det ser ud lige nu. Jeg vil ikke udelukke det til fremtiden, men det er ikke en mulighed du skal sidde og vente på.
Hvis du kigger mod andre muligheder, så er det muligt at oprette posteringer med projektnummer via vores API, så det er nok i den retning du skal søge, hvis du skal have en ekstern programmør til at hjælpe dig.

Rigtig god weekend :)