Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Layout i kassekladden

0
Vil det være muligt at tilføje en funktion således at jeg kan ændre hvilke kolonner der vises i kassekladden? Jeg er i bund og grund ligeglad med Fakturanummeret, kontoen, momsen og især Valutaen, mens feks. Leverandøren og Forfaldsdatoen ville være god at kunne se i oversigten, og bruge til sortering efter.

 

Med venlig hilsen

Mads
i Forslag » Andet af (160 points)

2 Svar

Hej Mads og tak for dit forslag,

Selve visningen af kolonnerne er noget vi har haft oppe at vende herinde før. Som det er lige nu, vil vi ikke gå ind og udbygge med muligheden for at kunne brugertilpasse kolonnerne. 
Jeg vil dog lige knytte en kommentar til den del med at se leverandøren. Der vil i oversigten stå leverandørnummer under konto. På den måde kan du hurtigt se, hvilket nummer det drejer sig om. Hvis du ikke kan huske leverandøren på nummer, så kan du lige holde musen over tallet. Herefter vil leverandørnavnet blive vist. 
Det kan måske hjælpe dig en lille smule.

Du skal have tak for dit indlæg selvom det ikke bliver i denne omgang, at vi arbejder mod denne mulighed. 
Hvis du er interesseret i fortsat at have indflydelse på, hvilke funktioner vi skal udbygge, så er du meget velkommen til at gå ind på vores liste over forslag vi overvejer. Herinde kan du stemme på de forslag du ønsker vi skal have mere fokus på i fremtiden.

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper

Det er beklageligt at høre. Jeg har for nyligt (på anbefaling af min revisor), skiftet fra Billys Billing til e-conomic, og indtil videre må jeg indrømme at jeg ikke er imponeret... Jeg vil nok give min revisor ret i at e-conomic giver flere muligheder, men når vi snakker brugervenlighed, overblik over indtægter/udgifter osv, så er jeres system umiddelbart både gammeldags og besværligt. Det bærer meget tydeligt præg af at det er designet med udgangspunkt i "almindelig" papir-regnskab, og så har man forsøgt at koble nogle elementer på som muliggør et rent digitalt regnskab, uden at man egentlig vil gå hele vejen for at skabe de nødvendigt funktioner.

 

Her er nogle eksempler -

  • Ved import af csv-fil fra banken, så skal jeg manuelt ind og lægge bilagsnumre på i excel, da e-conomic ikke kan finde ud af at bruge bilagsrækken ved import - kun ved oprettelse af enkeltposteringer. Hvorfor overhovedet have bilagsnumre i frontenden når man bogfører alle bilag digitalt direkte på posteringerne?
  • Ved afsendelse af fakturaer, så er fakturaen helt låst når den først er afsendt - Hvis kunden ønsker en ændring (adresse, rekvnr. eller lignende), så kan jeg ikke se hvordan jeg retter det uden at skulle sende en kreditnota, og en ny regning. Altså bliver noget der kunne tage nogle få klik, pludselig til noget mere omstændigt.
  • Man skal konstant springe imellem Salg/Rapporter og Regnskab/Rapporter for at få et overblik over hvad der egentlig forgår, istedet for at have et samlet overblik over tingene. 
Der er ubeskriveligt mange punkter som jeg kunne tilføje, men reelt så ender jeg tilbage i at jeres system simpelthen virker for låst, og min følelse er at det egner sig dårligt til papirløst regnskab.
 
Jeg overvejer i hvert fald kraftigt at skifte tilbage, for jeg kan se at vi kommer til at bruge dobbelt så meget tid på bogføring/regnskab i fremtiden ifht det vi brugte i Billys.
 
Forslag af (160 points)

Hej og tak for feedback,

Jeg er rigtig ked af at høre, at du ikke har fået den bedste oplevelse med din start hos os. 

For lige at knytte en kommentar til din import via banken, så vil jeg høre om du anvender vores bankafsteming? Her kan du nemlig læse alle dine bankposteringer ind uden bilagsnummer og så efterfølgende føre dem over til kassekladden, hvor de vil følge den bilagsnummer du anvender. 
Den største fordel er dog ikke, at du slipper for at tilføre bilagsnummer, men derimod, at du får meget nemmere ved at afstemme din bank. Du kan via bankafsteming hurtig og nemt se, hvad du mangler at bogføre, eller hvad der måske er bogført forkert. Jeg vil klart anefalde dig at kigge nemmere på den del af programmet. Du kan læse mere omkring det her, eller tage et gratis onlinekursus i brugen af det her. I linket til vores kursus vil du også lære om modulet AutoBank, som vil gøre din bankafstemning endnu nemmere. Her slipper du helt for at skulle sidde og importere filer, da det sker automatisk via en forbindelse til banken. Oven i det vil også få funktionen Autoforslag, hvor systemet vil hjælpe dig med at kontere og bogføre bilag ud fra din historik af tidligere bogførte posteringer. 
Hvis der er noget du er i tvivl om, så er du meget velkommen til at stille spørgsmål eller kommentere på det. Så skal jeg nok gøre mit bedste for at hjælpe dig godt i gang. 

Du nævner også fakturaafsendelse. Vi er låst af bogføringsloven i forhold til at rette i en faktura. Som udgangspunkt må der ikke rettes i posteringer, der er bogført. Derfor har vi valgt, at det ikke er muligt at rette i noget, der er bogført. Om der findes detajler, som gerne må rettes vil jeg afvise, men vi har valgt, at alt der er bogført ikke kan/må rettes og derfor skal der krediteres og sendes en ny faktura. 

I forhold til at springe mellem salg, rapporter og regnskab, så må du meget gerne uddybde, hvad du har udfordringer med. Enten kan vi overveje om noget skal laves om, eller om jeg har et godt forslag til, hvordan du får en bedre overblik ud fra den opsætning, der allerede findes i dag. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley