forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ny funktion - Bilagsnr. fortsæt bilagsserie

+5
Hej E-conomic.

En funktion der gør det muligt at fortsætte fra det bilagsnr., som en "kassekladde" er sat op til, kunne være særdeles fordelagtig, i det man importerer posteringer fra ét program til en kassekladde i E-conomic.

Det ville spare en hel del tid, i det man ikke skulle gøre det manuelt.
Bankafstemningen har funktionen - Når man overfører posteringerne herfra og til en kassekladde kan man vælge "Brug fortløbende numre" under Bilagsnumre.

På forhånd tak.
spurgt 11 Jan i Forslag » Import og eksport af data af TjjBDO (170 points)
Ja - tak :-)

Det mangler vi rigtig meget, når man importerer i kassekladden.

Både til bankposter og efterposteringer.

1 Svar

Hej og tak for dit forslag,

Bare lige så jer er helt sikker, så vil jeg lige tjekke om jeg er med.

Hvis du har en aktiv kassekladde og næste nummer fx ville være 100, så skal der i forbindelse med import være en funktion, der gør, at første linje i filen er nummer 100.
Dette skal så hjælpe til, at bilagsnummer ikke skal placeres i filen inden den indlæses, er det korrekt forstået?

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 14 Jan Forslag af Jesper Mieritz (72,790 points)
Helt korrekt - fuldkommen som funktionen i bankafstemningen nævnt ovenfor.

Super, tak for at følge op. Dit forslag har allerede fået noget opbakning, hvilket tyder på, at du taler en sag for flere brugere af systemet.
Jeg vil lade dit indlæg ligge herinde i et par uger, så jeg kan se om der er endnu flere brugere, der bakker omkring din ide. 

Når det er sagt, så vil jeg lige gøre jer opmærksom på, at man kan få excel til at gøre en del af arbejdet ved at 'trække' i kolonnen, så det kun er de første par tal, der skrives ind i filen. Hvis du er i tvivl om, hvordan dette gøres, så må du endelig sige til. 

Jeg vender tilbage smiley

i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”