Hej Helle og tak for dit forslag,
I forhold til dit forslag her, så er der to ting jeg gerne vil vende med dig.
Det første er selve dit forslag ved betalingerne. Der kan være noget i forhold til den tekst vi sender, da vi som udgangspunkt bruger den korte advisering. Derfor kan der klippes noget af teksten, hvis den er for lang.
I den forbindelse vil jeg høre, hvilken bank du benytter? Så kan jeg lige tjekke, hvor lange tekster vi sender med der.
Det anden ting er, at du nævner til sidst, at du gerne vil have teksten med for at posteringerne kan udlignes, når de kommer retur.
Her vil jeg lige knytte en kommentar din arbejdsgang. Du danner dine betalingsfiler ud fra dine faktura. Disse betalinger kan du få tilbage til kassekladden når du eksporterer dem. Så er de lige til at bogføre. Det vil sige de allerede er udlignet uden du behøver at få dem retur fra banken.
Som jeg forstår dig, hiver du så alle transaktioner ind i bankafstemningen for afstemme din bank. Her vil du kunne bruge automatisk afsteming til at se om alt er som det skal være. Den afstemning kigger ikke på teksten, men på beløbet og datoen. Derfor kan du udligne og afstemme uden at teksten skal bruges.
Giver det mening? Ellers må du endelig spørge ind. Det er vil automatisere processen for dig.
Når det sagt, så vil jeg stadig gerne undersøge, hvilken tekst, der kommer hvorhen og hvor mange tegn, der bliver tilladt i de forskellige felter
Med venlig hilsen Jesper Mieritz