forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fejl vedr. rabatkoder i webshop

0
Hej der er vist en fejl i den måde rabatterner beregnes når de overføres til economics fra webshop. det ser ud til at der går noget galt med momsberegningen...
spurgt 26 Nov i Forslag » e-conomic generelt af Helge Abrahamson (2,420 points)

1 Svar

Hej Helge, 

Det lyder lidt mærkeligt. Jeg vil gerne kigge nærmere på det. Har du et eksempel, hvor det går galt? Så skal nok kigge på det. smiley

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 26 Nov Forslag af Jesper Mieritz (70,190 points)
Hej Jesper,

Vi har et par gange lavet kampagner med rabatkoder på bestemte varer, både baseret på beløb og procent.

I alle tilfælde passer den ordrebekræftelse der bliver sendt til kunden fra web-shop og beløbet i ordreoversigt i webshop samt det der bliver trukket fra folks kort, men det der bliver overført til economics passer ikke...

Jeg ved ikke om problemet kun er relateret til rabatter på specifikke varer, eller om det også er tilfældet med rabatter på hele ordren - men jeg tænker i må ha' et testsystem hvor i hurtigt kan afprøve det.

Hej Helge, 

Testsystemet i dette tilfælde ville være mig. Jeg har testet at alt rabatten virker efter hensigten og rettet til, så det hele fungerer. 

Derfor er jeg lidt spændt på, hvis det ikke fungerer. Det kan selvfølgelig være, at der er ændret noget i den måde rabatten bliver overført og dannet uden jeg ved det, men ellers håber jeg blot det er et spørgsmål om opsætning. Ellers har jeg lavet en fejl et sted og det håber jeg ikke ;-)

Du nævner her, at det er på rabatkoder. Jeg skal lige løbe det hele gennem, da det er en del tid siden jeg sidst testede det. Hvis du har konkrete oplysninger om dit salg, så ville det være perfekt. Evt. et ordre-/fakturanummer i e-conomic og dit bestillingsnummer i webshoppen smiley

i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”