Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projektmodul manglende matching på igangværende projekter

0
Kære Alle

Hvis du har tænkt dig at gøre brug af E-conomic projektmodul, så skal du tænke dig godt om.

Projektmodulet kan ikke håndtere flere valutaer. Fx DKK og EUR.

Endvidere sker der ikke automatisk matching af omkostninger med din fakturering. Efter det oplyste, så vil aktiverede igangværende projektomkostninger først komme over i resultatopgørelsen ved afslutning af projektet.

Jeg vil forslå, at E-conomic revurdere hele projektmodulet, så det er muligt at følge god bogførings- og regnskabskik, hvor omsætning og omkostninger matches.

Endvidere bør det også være muligt at håndtere flere valutaer i projektmodulet.

Hilsen

Hans Henrik
i Forslag » Andet af (840 points)

1 Svar

Hej Hans Henrik, 

Jeg er ked af, at du har den opfattelse af modulet. 
Jeg vil starte med at give dig ret i, at projektmodulet ikke spiller 100% sammen med valuta. Afhængigt af, hvordan du ønsker det skal køre med flere valuta, så er der faldgrupper, hvor modulet ikke dækker alle behov. 

I forhold til omkostninger i resultatopgørelsen, så har du ret i den typiske opsætning er lavet til at samle det i resultatopgørelse ved afslutning. 
Du kan dog godt køre det direkte i resultatopgørelsen ved bogføring. Det er mere et spørgsmål om opsætning. Derfor vil jeg høre om du er interesset i, at jeg får en ekspert på vores projektmodul til at ringe dig op i løbet af næste uge og tage et kig på din opsætning? 

Efter min overbevisning ønsker de fleste brugere, at systemet 'gemmer' dine omkostninger og omsætning i balancen indtil projektet bliver afsluttet, men det er ikke et krav, at du skal bruge det på den måde. 
Jeg håber du er frisk på at tage en snak med os omkring din opsætning, så vi kan få modulet til at passe bedst muligt til din virksomhed smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det er muligt, at det typiske er at tage det hele ved projektafslutning.

Det giver dog en del uhensigtsmæssigt manuelt arbejde, når man fakturerer i løbet af projektets levetid (manglende matchning af omkostninger med omsætningen).

Jeg har nu manuelt ryddet op i vores projektmodul og opsagt aftalen.

Vi er så en del erfaringer rigere og 1.700 kr fattigere (prisen for et ikke anvendeligt projektmodul)

Hans Henrik

Hej Hans Henrik, 

Du bestemmer selvfølgelig helt selv om det er et modul for dig.

Da jeg skrev, at det var den typiske opsætning, så skrev jeg også, at du ikke behøver den opsætning. Du kan sagtens sætte systemet op til ikke at gøre det på den måde.
Det er selvfølgelig helt fair, hvis du har fravalgt det. Jeg synes bare det er ærgerligt, at det er fravalgt på baggrund af forkert opsætning i forhold til, hvordan det skal bogføres smiley

Rigtig god dag.