forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Projektmodul manglende matching på igangværende projekter

0
Kære Alle

Hvis du har tænkt dig at gøre brug af E-conomic projektmodul, så skal du tænke dig godt om.

Projektmodulet kan ikke håndtere flere valutaer. Fx DKK og EUR.

Endvidere sker der ikke automatisk matching af omkostninger med din fakturering. Efter det oplyste, så vil aktiverede igangværende projektomkostninger først komme over i resultatopgørelsen ved afslutning af projektet.

Jeg vil forslå, at E-conomic revurdere hele projektmodulet, så det er muligt at følge god bogførings- og regnskabskik, hvor omsætning og omkostninger matches.

Endvidere bør det også være muligt at håndtere flere valutaer i projektmodulet.

Hilsen

Hans Henrik
spurgt 21 Nov, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af Hans Henrik (750 points)

1 Svar

Hej Hans Henrik, 

Jeg er ked af, at du har den opfattelse af modulet. 
Jeg vil starte med at give dig ret i, at projektmodulet ikke spiller 100% sammen med valuta. Afhængigt af, hvordan du ønsker det skal køre med flere valuta, så er der faldgrupper, hvor modulet ikke dækker alle behov. 

I forhold til omkostninger i resultatopgørelsen, så har du ret i den typiske opsætning er lavet til at samle det i resultatopgørelse ved afslutning. 
Du kan dog godt køre det direkte i resultatopgørelsen ved bogføring. Det er mere et spørgsmål om opsætning. Derfor vil jeg høre om du er interesset i, at jeg får en ekspert på vores projektmodul til at ringe dig op i løbet af næste uge og tage et kig på din opsætning? 

Efter min overbevisning ønsker de fleste brugere, at systemet 'gemmer' dine omkostninger og omsætning i balancen indtil projektet bliver afsluttet, men det er ikke et krav, at du skal bruge det på den måde. 
Jeg håber du er frisk på at tage en snak med os omkring din opsætning, så vi kan få modulet til at passe bedst muligt til din virksomhed smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 23 Nov, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (83,120 points)
Hej Jesper

Det er muligt, at det typiske er at tage det hele ved projektafslutning.

Det giver dog en del uhensigtsmæssigt manuelt arbejde, når man fakturerer i løbet af projektets levetid (manglende matchning af omkostninger med omsætningen).

Jeg har nu manuelt ryddet op i vores projektmodul og opsagt aftalen.

Vi er så en del erfaringer rigere og 1.700 kr fattigere (prisen for et ikke anvendeligt projektmodul)

Hans Henrik

Hej Hans Henrik, 

Du bestemmer selvfølgelig helt selv om det er et modul for dig.

Da jeg skrev, at det var den typiske opsætning, så skrev jeg også, at du ikke behøver den opsætning. Du kan sagtens sætte systemet op til ikke at gøre det på den måde.
Det er selvfølgelig helt fair, hvis du har fravalgt det. Jeg synes bare det er ærgerligt, at det er fravalgt på baggrund af forkert opsætning i forhold til, hvordan det skal bogføres smiley

Rigtig god dag.

i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”