Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Knytte lev. faktura til ordrer

+2
Hejsa

Kunne godt tænke mig at det var muligt at påføre det ordrenummer, som en leverandørfaktura vedrører. Dette for at man kan tjekke om kalkuleret omkostninger på en sag (ordre) stemmer overens med det forkalkulerede. Jeg forestiller mig at det kunne være muligt at påføre nummeret, når man bogfører leverandørfakturen? Efterfølgende kan man køre en statestik på ordrenumret og få de samlede omkostninger på sagen (ordren) ud??
i Forslag » Andet af (420 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Jeg kan godt følge dig noget af vejen. Du nævner at du gerne vil køre noget statistik på ordrenummeret efterfølgende. Kan jeg lokke dig at uddybe det? 

Hvordan skal det vises og hvorhenne? Kan et ordrenummer hængen sammen med flere faktura? Det er noget af det jeg er i tvivl om. Du må meget gerne beskrive det med et eksempel eller lignende, så jeg er helt sikker på, at jeg forstår dig rigtigt smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen.

Jeg går udfra at jeg her kan respondere på dine spørgsmål?

Det jeg forestiller mig, er at når du modtager og bogfører en leverandørfaktura, så er der et felt, hvor du kan "tilknytte" ordrenummeret (den salgsordre som leverandørfaktura omhandler). Der kan sagtens være flere leverandørfakturaer til een ordre. Når alle leverandørfaktura er modtaget, kan statestik evt. køres, således at du kan se om dine forkalkulationer holder stik. Ofte opleves det jo at et budget (forkalkulation) på en større sag skrider i forløbet og det kunne det være godt at kunne se afvigelser og evt. hvor det afvigere i forhold til kalkulation.

Jeg ved ikke om det blev tydligere nu, men du er hjertelig velkommen til at kontakte mig for uddybende spørgsmål.

Vh

Lotte

Hej Lotte, 

Det er det helt rigtige sted smiley

I forhold til forslag, så forstår jeg det godt. Jeg vil lige lade det ligge i et par uger, så andre brugere har mulighed for at bakke op omkring det. Det er meget vigtigt for os, at vi får en bred forståelse fra flere brugere og derfor venter jeg lige med at tage en vurdering af, hvad vi gør. 

Rigtig god dag.

Hej Jesper

Tak for din respons. Det kunne virkelig være skønt hvis det blev implementeret.

Jeg synes jeg mangler at svare på et spørgsmål, nemlig: 

Kan et ordrenummer hænge sammen med flere faktura? 

Og ja, det kan det sagtens. På mine ordrer har jeg typisk 3-4 leverandører + fragt. Og alle disse incl. fragtomkostninger vil jeg håndtere på samme måde. Det som naturligvis også vil være interessant ved denne funktion, er jo at få mulighed for at se afvigelserne i.f.t. til det forkalkulerede. Forkalkulation vises jo på ordre som advance. Og hvis jeg har kalkuleret en advance på f.eks. 30%. Så kan jeg - når alle leverandør fakturaer er modtaget (bogført) få mulighed for at køre en statistik, der viser den endelige advance og dermed får jeg et overblik over omkostningerne på denne ordre.

Håber det skabte mere klarhed. Ellers er du meget velkommen til at kontakte mig :-)

vh

Lotte

Hej igen Lotte, 

Super fedt du følger op med mere information. 
Jeg forstår godt, hvad du mener, så jeg kan sagtens se ideen i det. 

Det lyder en anelse mere komplekst end størstedelen af vores brugere normalt ville benytte, men jeg vil lade dit indlæg ligge lidt og se, hvor mange brugere, der også savner denne mulighed smiley

Hej Jesper

Har vanskelig ved at forestille mig at det ikke skulle være til gavn for de fleste virksomheder, så jeg krydser fingrer :-)

Jeg vil gerne stemme på nogle af forslagene, men har lidt svært ved at se hvordan man kommer til at stemme. Kan du lige guide mig? :-)

Julehilsen fra

Lotte
Forslag af (420 points)

Hej Lotte, 

Super fedt du gerne stemme. Du kan gøre det ved at gå ind på de enkelte indlæg og trykke på pilen op, hvis du stemmer for og pilen ned, hvis du stemmer imod. Se her: 

Nu har jeg lige taget udgangspunkt i indlægget her, men det vil være det samme for alle indlæg. 

I forhold til forslag her, så prøvede jeg at vende med den vores udviklere for at få en bedre ide om, hvad vi kunne gøre for at løse det. Som det ser ud lige nu, så ville opgaven omkring at køre statistik via nummere være meget stor, da den går ind og påvirker flere ting i programmet. Vi skal i løbet af 2019 gennem rigtig meget af vores kode og optimere den og derfor venter vi med at tilføre mere kompleksitet, som dette ville være. Det vil kun gøre vores fremadrettet mere besværligt og vil tage længere tid for alle parter, også jer brugere. Derfor vil jeg for nu afvise, at vi arbejder videre med det. 

Jeg håber du får stemt på nogle af de andre forslag, ellers må du have en rigtig glædelig jul smiley