forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Knytte lev. faktura til ordrer

+1
Hejsa

Kunne godt tænke mig at det var muligt at påføre det ordrenummer, som en leverandørfaktura vedrører. Dette for at man kan tjekke om kalkuleret omkostninger på en sag (ordre) stemmer overens med det forkalkulerede. Jeg forestiller mig at det kunne være muligt at påføre nummeret, når man bogfører leverandørfakturen? Efterfølgende kan man køre en statestik på ordrenumret og få de samlede omkostninger på sagen (ordren) ud??
spurgt 16 Nov i Forslag » e-conomic generelt af 1275398 (190 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Jeg kan godt følge dig noget af vejen. Du nævner at du gerne vil køre noget statistik på ordrenummeret efterfølgende. Kan jeg lokke dig at uddybe det? 

Hvordan skal det vises og hvorhenne? Kan et ordrenummer hængen sammen med flere faktura? Det er noget af det jeg er i tvivl om. Du må meget gerne beskrive det med et eksempel eller lignende, så jeg er helt sikker på, at jeg forstår dig rigtigt smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 20 Nov Forslag af Jesper Mieritz (69,830 points)
Hej igen.

Jeg går udfra at jeg her kan respondere på dine spørgsmål?

Det jeg forestiller mig, er at når du modtager og bogfører en leverandørfaktura, så er der et felt, hvor du kan "tilknytte" ordrenummeret (den salgsordre som leverandørfaktura omhandler). Der kan sagtens være flere leverandørfakturaer til een ordre. Når alle leverandørfaktura er modtaget, kan statestik evt. køres, således at du kan se om dine forkalkulationer holder stik. Ofte opleves det jo at et budget (forkalkulation) på en større sag skrider i forløbet og det kunne det være godt at kunne se afvigelser og evt. hvor det afvigere i forhold til kalkulation.

Jeg ved ikke om det blev tydligere nu, men du er hjertelig velkommen til at kontakte mig for uddybende spørgsmål.

Vh

Lotte

Hej Lotte, 

Det er det helt rigtige sted smiley

I forhold til forslag, så forstår jeg det godt. Jeg vil lige lade det ligge i et par uger, så andre brugere har mulighed for at bakke op omkring det. Det er meget vigtigt for os, at vi får en bred forståelse fra flere brugere og derfor venter jeg lige med at tage en vurdering af, hvad vi gør. 

Rigtig god dag.

Hej Jesper

Tak for din respons. Det kunne virkelig være skønt hvis det blev implementeret.

Jeg synes jeg mangler at svare på et spørgsmål, nemlig: 

Kan et ordrenummer hænge sammen med flere faktura? 

Og ja, det kan det sagtens. På mine ordrer har jeg typisk 3-4 leverandører + fragt. Og alle disse incl. fragtomkostninger vil jeg håndtere på samme måde. Det som naturligvis også vil være interessant ved denne funktion, er jo at få mulighed for at se afvigelserne i.f.t. til det forkalkulerede. Forkalkulation vises jo på ordre som advance. Og hvis jeg har kalkuleret en advance på f.eks. 30%. Så kan jeg - når alle leverandør fakturaer er modtaget (bogført) få mulighed for at køre en statistik, der viser den endelige advance og dermed får jeg et overblik over omkostningerne på denne ordre.

Håber det skabte mere klarhed. Ellers er du meget velkommen til at kontakte mig :-)

vh

Lotte

Hej igen Lotte, 

Super fedt du følger op med mere information. 
Jeg forstår godt, hvad du mener, så jeg kan sagtens se ideen i det. 

Det lyder en anelse mere komplekst end størstedelen af vores brugere normalt ville benytte, men jeg vil lade dit indlæg ligge lidt og se, hvor mange brugere, der også savner denne mulighed smiley

Hej Jesper

Har vanskelig ved at forestille mig at det ikke skulle være til gavn for de fleste virksomheder, så jeg krydser fingrer :-)

Jeg vil gerne stemme på nogle af forslagene, men har lidt svært ved at se hvordan man kommer til at stemme. Kan du lige guide mig? :-)

Julehilsen fra

Lotte
besvaret 4 dage siden Forslag af 1275398 (190 points)
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”