Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




De evindelige performanceproblemer

0
En af jeres folk skrev flg. - hvilket jeg må indrømme jeg studsede lidt over: "Vores servere er blevet flyttet længere væk, hvilket betyder, at enkelte funktioner svarer en smule langsommere, da vi er begrænset af, hvordan vores verden er bygget op omkring relativitetsteorien fra Einstein, der beskriver, at vi ikke kan sende vores data hurtigere end lyset hastighed."

Det I jo skriver er at serveren ligger længere væk, og når afstanden ligefrem påvirker svartider lyder det i mine ører som USA eller lignende. Det giver anledning til følgende kommentarer:

1) Hvorfor vælger I ikke en server HELT tæt på så I optimererer svartiden for jeres kunder der for 99,9%'s vedkommende sidder indenfor danske grænser?

2) Hvordan forholder det sig lige med GDPR hvis I har valgt at bruge en server udenfor EU?

Hvor præcist står de servere I bruger til vores data?

 

Ud over en generel og vedvarende elendig performance fornemmer man at hver gang man rører er felt så går der lige et lille stykke tid inden feltet reagerer. Ikke smart IMHO.
i Spørgsmål » Andet af (1.8k points)

1 Svar

Hej Mogens, 

Jeg kan godt forstå din frustration i forhold til de udfordringer, der har været. Jeg vil starte med at sige, at vi opfylder alle krav til GDPR, så det skal du ikke være nervøs for.
Når det er sagt, så vil jeg kort lige pointere, at vores servere står i Holland, hvor vores database stod et andet sted i Holland. Der var en afsted mellem de to, som gjorde, at hver eneste kald vi lavede tog en brøkdel af et sekunder. Det virker ikke af meget. Det er dog sådan, at nogle handler i programmet kræver op til 2.500 kald og så løber det hurtigt op og bliver nogle sekunder. Som jeg skrev er vi, ligesom alle andre, begrænset af, at vi ikke kan sende handlinger hurtigere end lyset hastighed. 

Vi har nu rykket databasen og serverene samme sted, så dette problem ikke opstår igen. De står derfor helt tæt på hinanden. 

Jeg vil opfordre til at tage et kig her. Der er en forklaring af hele sagen og hvad vi løbende gjorde for at løse det. 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)