Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for at søge på adresser

0
Hej E-Conomic,

Jeg vil gerne forslå muligheden for at søge på andet end "Navn" når vi søger efter kunder. Vi har over 140.000 kunder, og mange af dem er virksomheder hvor vi har flere kunder i samme virksomhed.

Men da vi kun kan søge på virksomhedsnavne, kan det nogle gange være lidt tungt at finde den rigtige kunde, hvis vi har 10-15 kunder hos samme virksomhed.

Når vi importere data, kan vi ikke importere til feltet "Attention", og har derfor brugt adresse 1-feltet, til at skrive "Att: Hans Hansen"

Hvis ikke det er muligt at ændre søge-mekanismen, kunne man måske ændre visningsindstillingerne, så feltet "Adresse" er synligt i oversigten over kunder. Alternativt, kunne man gøre det muligt at bruge Attention-feltet, når man importere data.

På forhånd tak

Frederik Samberg @ IT Administrator - Presidents Institute A/S
lukket
i Forslag » Andet af (190 points)

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Frederik

Tak for dit indlæg.

Med hensyn til søgefunktionen findes der en knap der hedder avanceret søgning. Det er den knap til højre med det blå kryds og ser sådan ud:

Med hensyn til import af Attention personer skal jeg lige spørge dig om du kun har 1 attention person pr. kunde eller om du har flere ?

Hvis du f.eks. har flere Attention personer pr. kunde og du vælger den Attention person når du opretter dine fakturaer etc. kan du godt importere disse personer pr. kunde. Det gør du når du står inde i kundefanen og klikker på import ikonet og vælger kontaktpersoner.

Vend endelig tilbage, hvis jeg ikke har forstået dig ret eller du evt. har andre kommentarer til mit svar.

Du må have en rigtig dejlig weekend

 

 


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
valgt som bedste svar af
Hej Susan

Fedt! Tak for info! Det gjorde det betydeligt nemmere med "Avanceret søgning" :-)

Pt. betragter vi personerne hos de respektive virksomheder, som kunder. Men da faktura m.m. skal sendes til selve virksomheden, bliver de oprettet med samme navn. Vi kunne eksempelvis (fiktiv data) have 10 kunder hos Legoland, som er 10 forskellige medarbejdere i Legoland. Alle 10 faktura skal sendes til Legoland, men der skal stå "att: Hans Hansen" på de enkelte faktura.

 

Derfor har vi oprettet 10 kunder der alle sammen hedder "Legoland" og kun i adresse feltet er det muligt at se hvem kunden "rent faktisk" er (fordi det står i Adresse-feltet og ikke Attention-feltet)

 

Så for at svare på dit spørgsmål: Jeg har flere Attention personer på samme kunde.

Men når jeg læser din besvarelse, kan jeg godt se at vi måske skal have lavet det om så alle virksomhederne fremgår som "Kunder", og alle enkeltpersonerne i de respektive virksomheder, fremgår som kontaktpersoner.

 

Tak for svar! Avanceret søgning er en stor hjælp! :-)

 

Venlig hilsen

Frederik Samberg
Forslag af (190 points)
Hvorfor bruger I ikke Leveringssteder?

Så kan I fakturere alle leverancer til et kundenummer, men levere til alle de leveringssteder og att. personer, I ønsker!