Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Shortcut til at se hvordan en postering er gjort før mens man er på "Daglig"

0
Hej

Det ville være smart, om man kunne se, hvordan en postering er gjort før mens man er på kladden/"Daglig", dvs. at man ikke behøvede at gå ind på "Posteringer" og skrive bilagsnummer for at se hvad er debiteret og krediteret, men heller kunne trykke anten på et felt eller på en tast og sådan have en "shortcut" til at se det.

Det ville hjælpe begyndere meget.
i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Når du står i oversigten over dine posteringer, så vil jeg mene, at du godt kan se det alligevel. Der vil godt nok ikke stå debet og kredit, men hvis du kigger på linjen, så er min vurdering, at du bare lige skal lære, hvordan det hele hænger sammen. 

Jeg vil prøve at beskrive det herunder. 

Når du vælger debet og kredit, så er med udgangspunkt i din konto. Modkontoen vil så altid være det modsatte. Hvis du har valgt en konto og der står -100 kroner på linjen, så vil der være krediteret 100 kr på den pågældende konto. Hvis der står 100 kr, så er der debiteret. 
Du kan evt kigge her: 

Giver det mening for dig?
Ellers må du meget sige til, så vil jeg prøve at gå mere i dybden med det.


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Tak for svar, men det har ikke lige noget med sagen at gøre
Hej Jesper

Tak for dit svar og forklaring. Ja, jeg kan godt forstå det du beskriver, men det er ikke svar til mit spørgsmål. Mit spørgsmål/forslag er, om man ikke burde kunne nemt se, hvordan en allerede godkendt og bogført postering er gjort måske for lang tid siden, dvs. at posteringen er ikke på kladden. Som nu er må man ind på den side der hedder "Posteringer" og derefter skrive bilagsnummer og siden se, hvordan en gammel postering er lavet.
Jeg beklager jeg har misforstået dig.
I forhold til det du skriver her, så vil jeg høre, hvordan du ønsker at se det på en anden måde? Det er rigtig man i mange tilfælde skal ind i posteringer (find bliag) for at se, hvordan det er bogført.
I hvilken situation ville det give mening at tjekke for dette og hvordan vil du foreslå, at man nemmere vil kunne finde den ønskede information? Jeg håber du vil uddybe, så jeg har den bedste fornemmelse af, hvordan du arbejder og hvordan vi kan skabe det bedste resultat :)
Det er helt i orden ;)

Jeg ville ønske, at der var en tast inde på Daglig > Ny postering > kontoplan > kontokort og så kunne der være en kolonne ved siden af "Valuta" hvor der var en tast for hver postering, som man så trykkede på og derefter direkte kunne se, hvordan den gamle posteringen er blevet bogført dvs. presis det der kommer op gennem Posteringer (find bilag)

Det ville give mening da man må afbryde arbejdet for at se hvordan en postering er blevet bogført før, og så skal man for søren også huske bilagsnummeret, og ellers i alle situationer hvor man an komme til at tvivle, og specielt da alle firmaer ikke bogfører på samme måde (f.x. løn bliver ikke bogført på samme måde alle steder). For nybegyndere ville det være den bedste hjælp, for på den måde ville man være meget mere selvstændig og ikke måtte få hjælp fra andre.

Mange tak for at følge op. Jeg forstår godt, hvad du gerne vil have nu. 

Jeg vil lade dit forslag ligge herinde i ca to uger. Herefter vil jeg se, hvor mange andre brugere, der har bakket op om forslaget. Til den tid vil jeg tage en vurdering om hvorvidt vi skal tage det med i overvejes

Det er vigtigt for os, at vi skaber så meget værdi som muligt for flest mulige med de ting vi arbejder på. Derfor giver jeg det lidt tid, så andre brugere kan nå at dele tankerne omkring dette. 

Jeg vender tilbage :) 

. Hej igen, 

Det er nu ca to uger siden du kom med dit forslag og derfor vil jeg tage stilling til, hvad vi gør herfra. 

Der er ikke andre brugere herinde, som har været inde og bakke op omkring dit forslag. Derfor vil jeg for nu ikke gå videre med dit forslag. 
Vi får rigtig mange gode forslag ligesom dit. Du kan se dem under overvejes. De indlæg derinde har fået mere opbakning og derfor vil vi arbejde videre med dem i første omgang. Du er meget velkommen til at hoppe derind og stemme på dem du er enig i. På den måde kan du stadig få indflydelse på de forslag som for nu bliver overvejet. Jeg håber du vil gøre det. Jo flere stemmer et forslag har, jo større chance for vi kommer til at arbejde videre med det. 

Jeg håber du er forstående over prioriteringen, selv om det i denne omgang betyder, at vi ikke arbejder videre med dit forslag. 

Rigtig god dag :)