Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




dato for oprettelse/ændring af kunde og kundegruppe

+4
Hejsa

Jeg vil foreslå, at det bliver muligt at se datoen for en ændring af en kundes stamoplysninger, dvs. dato for oprettelse af kunden samt ændring af kundegruppe som kunden hører til, eller andre ændringer vedrørende kunden. Behovet kommer af, at jeg gerne vil slette spærrede eller tidligere kunder ud fra et dato kriterie (det er et hensyn til vores datapolitik og kundebehandling). Endvidere er der et behov for at se,  hvornår en ændring i kundens kundegrupppe er sketJeg har tidligere fået et svar fra jer på forslaget som følger:

"Der er ikke en log over kundeoprettelse/ændringer, da det ikke har en bogføringsmæssig påvirkning.

Det du kan gøre er, at du kan trække en omsætningsstatistik under rapporter - kunder, her kan du sætte datointervallet til de seneste fem år og med udgangspunkt i kunder, så vil du kunne se en liste med alle de kunder, som har handlet hos dig de seneste fem år, og altså ikke må slettes."

Jeg synes bare, at svaret viger uden om mit behov, at jeg til hver en tid kan se kundens tidsmæssige status og herunder ændring af kundegruppe.

Er det noget I vil tage op i en kommende opdatering, I må jo have allerede have en tidslog i databasen, så det er bare at gøre den synlig.

 

mvh Axel Nørr

Grejs Antenneforening
i Forslag » Andet af (300 points)
status opdateret af 🔒
Ja tak, det forslag støtter jeg 100%. Jeg har længe haft brug for at kunne se oprettelsesdato for kunder og undret mig over, at denne oplysning ikke kan findes i nogen rapporter. Den nye dataforordning gør det kun endnu mere nødvendigt!

Omsættelsesstatistikken er fin til sine formål, men erstatter ikke behovet for en egentlig oprettelses-/ændringslog.

Mvh/HelleB

2 Svar

Hej Axel

Tak for dit indlæg. Jeg kan fortælle dig, at lige netop denne udfordring er en jeg har haft oppe med vores udviklingsteam for nylig. Vi har et møde med dem igen imorgen, hvor jeg vil tage sagen op igen.

Du har helt ret i, at vi allerede har de oplysninger i systemet, det er bare et spørgsmål om at gøre dem synlige i loggen også

Jeg vender tilbage til dig, så snart jeg ved noget mere

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Axel og Helle,

Jeg beklager den sene tilbagemeldning, men vi har udbygget loggen, så der nu logges, hvis en kundes stamoplysninger ændret.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)