Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




KURSREGULERING til måndesafslutning

+16
Det kunne være virkeligt rart, hvis man kunne lave en kursregulering på balancekonti til månedsluk. Vi arbejder i ret mange kurser NOK, SEK, EUR, GBP, USD.

Jeg har arbejdet i forskellige regnskabsprogrammer og i Navision var det muligt at kursregulere bagud på bank, kunder, leverandører.

Kursen var SEK 70,20 31. august.

Kursen var SEK 72,33 30. september.

Den svinger meget. Det har kurserne generelt gjort længe især USD. Derfor synes jeg det er meget relevant. Især på bankkontoen og hvad man har til at stå af tilgodehavende. "Hvor meget er vi egentligt værd"? Det kan simpelthen ikke passe, at man skal til at regulere manuelt.

Vil det blive muligt i fremtiden?

Mvh Trine
i Forslag » Andet af (220 points)
status opdateret af 🔒
Hej Trine,

Jeg er meget enig med dig og savner virkelig også en automatisk kursregulering som en mulighed ifm månedslukningen. Både på bankkonti, men bestemt også på debitorer og kreditorer.

mvh. Rikke
Hej,

Jeg har samme udfordring med valutakurser, og enig i, at det kunne være smart. Har tidligere arbejdet i Nav (som Trine) og svært at vænne sig til at skulle gøre det manuelt. Som Rikke nævner skal det ikke kun være på bankkonti men også på debitorer og kreditorer.

mvh Tina
Jeg har nøjagtig samme udfordring med kursregulering bagud - og i forbindelse med årsafslutning.

Og kan ikke forstå, at det ikke længe er rettet for at optimere systemet til kunder der opererer i den "globale verden"

Hej alle sammen, 

Super fedt at se i bakker op. Jeg har valgt at rykke forslaget til overvejes. Det er sket blandt andet på jeres feedback, så tak for det. 

Jeg har nederst uddybet det lidt mere. 

Rigtig god dag smiley

Jeg har nøjagtig samme udfordring med kursregulering bagud - og i forbindelse med årsafslutning.
Gad vide om der er noget nyt på dette område. Det kunne virkelig være en god og meget tidsbesparende for os.

mvh Rikke
Hej

Jeg er helt enig i at det vil være en forbedring med "automatisk" kursregulering.

Jeg kunne tænke at det fungerede sådan:

Alle postering på bankkonti skal være i samme valuta.

Konto 5845 Bankkonto SEK

Debet 9/8 2019 100.000 SEK kurs 69,7 DKK 69.700

Den 31/8 2019 (SEK kurs 68.79) vælger jeg at kursregulere konto 5845. Economic danner en postering SEK 0 DKK -910 som modposteres på kursreguleringer konto 44xx

Den 30/9 2019 (SEK kurs 69.8) vælger jeg at kursregulere konto 5845. Economic danner en postering SEK 0 DKK 1.010 som modposteres på kursreguleringer konto 43xx

Jeg tænker at under Regnskab kan der være en ny fane til venstre "Kursreguleringer"

vh

Mik Nielsen

Hej Mik og Rikke, 

Det korte svar er, at der for nu ikke er noget nyt. 
Når det er sagt, så har jeg sat mig ned med vores udviklere og kigget på, hvad vi gøre for at imødekomme jeres udfordringer. Jeg har lavet et overblik og et udkast til, hvordan vi kan lave det. I samme omgang kiggede vi også på andre udfordringer i forhold til håndtere af valuta og kurser. Det lyder jo meget godt, men sandheden er også, at der endnu ikke er kommet mere ud af det endnu. 

Derfor er det korte svar, at der ikke er noget nyt, men det jeg kan skrive til jer, at jeg har en plan for, hvordan vi skal gøre det til en dag, hvor vi kommer til at kigge på det. Jeg kan ikke sige, hvornår det er, men der er en god forståelse for jeres udfordring og en anderkendelse af, at det giver mening. 

Det hjælper jer selvfølgelig ikke nu, men i skal vide, at det er et område vi ser værdiskabelse i og også er noget vi gerne vil lave, bare ikke lige nu. 

Til sidst vil jeg ønske jer en rigtig god weekend smiley

 

1 Svar

Hej Trine,

Det er ikke noget vi har på plakaten i øjeblikket. Det er dog fair helt fair at betragte det som en mulig forbedring i fremtiden. Derfor vil jeg lade dig indlæg stå åben herinde på vores forum i ca to uger, så vi kan se, hvad andre brugere mener om forslaget. Det er en vigtig parameter i forhold til, hvilke forbedringer vi vælger at kigge på.

Når det er sagt, så vil jeg dog allerede nu være på forkant, hvis det er noget vi vælger at arbejder videre med.
For at være på forkant, så vil jeg lige høre, hvordan det skal virke? Det er nemlig sådan, at alle dine posteringer vil have en værdi i DKK efter hvordan du har bogført det. Er det den værdi du ønsker at regulere løbende ved at kunne tage en kurs ind, som alt skal reguleres efter? Hvis dette er tilfældet, kan jeg så lokke dig til at beskrive, hvorhenne i programmet du vil mene dette er mest oplagt at have? og hvordan det praksis skal fungere?
Hvis jeg er helt galt på den, så må du meget gerne rette mig.

Jeg kan ikke love dig, hvordan det hele ender, men det er altid godt at have noget at arbejde ud fra :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper, 

 

I skal lave en fane der hedder kursregulering under den som hedder faste valutakurser. 

 

Her skal man kunne indtaste dato for hvilken periode man gerne vil regulere og hvilken kurs.

Fx. august. Vi retter kursen i SEK fra 0,70 til 0,75 i perioden 01.08.2018-31.08.2018.

Blot et eksempel. 

 

Den skal ændre på balanceposterne. Bank, debitorer og kreditorer. 

 

Så skal kursregulering automatisk bogføres i driften pr. 31.08.2018. En god ide hvis i også kan lave en kladde, som åbner og man kan godkende posteringerne inden. 

 

Som sagt Navision er mega smart på det punkt. Og I bør tage det til efterretning. Det er nødvendigt, hvis man som virksomhed bliver større og større. Det giver et mere retvisende med henblik på revision af regnskabet også. 

 

Mvh Trine 

 

 

Hej Trine og mange tak for at følge op.

Jeg vil ændre dit forslag til overvejes. Det betyder ikke jeg kan love det er noget vi vil kigge på, men vil lande på den liste vi kigger på, når vi løbende udvikler de forslag vi har fået fra jer. Med andre ord er du kommet tættere på en implementering.
Der er ingen tidshorisont, men jeg vil opfordre alle andre brugere, som er enige i dette til at stemme på forslaget. Jo flere stemmer, jo større chance for vi kommer til at kigge på det. Du kan evt. hoppe ind på listen og se, hvad vi ellers har liggende. Det kan være med at sætte tingene i perspektiv i forhold til vores planer. Du/I er selvfølgelig også velkomne til at stemme på andre forslag i også savner i programmet. Det handler jo om at få mest indflydelse med sin stemmeret wink