Hej, lidt mærkeligt at economics ikke gør noget ved antallet af decimaler, når I kan se, at det er et tema som kommer op igen og igen (hvilket I selv bekræfter). Kommentaren fra Charles Jensen "Jeg tror det ville skabe mere forvirring at spørge enhver ny bruger om de ønsker 2 eller 10 decimaler frem for at alle anvender det samme" forstår jeg ikke. Der er intet behov for at spørge "enhver bruger". I kan jo blot åbne op for muligheden på den enkelte brugers konto, så dem som har behov for flere end 2 decimaler, bruger-individuelt kan indstille det antal decimaler man ønsker!
På spørgsmålet om Charles Jensen hypotetisk opstiller "Hvor mange decimaler skal vi så tage højde for, hvad skal vi gøre med de nuværende posteringer som du allerede har og ikke har bogført endnu, hvad skal der ske med ens nuværende lager udregninger" er svaret også enkelt. Man skal ikke gøre noget andet end at tilføje nuller efter de eksisterende tal. Det er jo ikke raketvidenskab - selvom economics forsøger at opløfte det til raketvidenskab.
Nå, men det som de fleste brugere ønsker, er blot muligheden for at kunne lave priser med flere decimaler. Når så summen udregnes er jeg sikker på alle kan leve med en afrunding til 2 decimaler, ligesom 2 decimaler er tilstrækkeligt på alle konti og summer.
Eksempel: Solgt 20.031 stk. af 0,1456 kr. = 2.916,5136 kr. afrundet til 2.916,51 kr. Dette ville være OK.
Som det aktuelt er i economics ville ovenstående se således ud: 20.031 stk. af 0,15 kr. (= 2 decimaler) = 3.004,65. Altså en overfakturering af kunden!
PROBLEMET FOR E-CONOMICS ER ALTSÅ LØST, BLOT VED AT MULIGGØRE/TILLADE FLERE DECIMALER PÅ PRISEN, F.EKS. 5 DECIMALER. Undskyld, men jeg tror enhver, der har gået i den danske folkeskole kan finde ud af at arbejde med 5 decimaler i en pris?
Husk innovative virksomheder disrupter, knap så innovative.