Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for rekvisitionsnummer på projekt

+7
Hej med jer.

Jeg kunne godt ønske mig et felt til rekvisitionsnummer i på projektkort. Når jeg har mange projekter til samme kunde med hver sine rekvisitionsnumre og jeg også skal have kontaktperson på, så mangler jeg et felt til rekvisitionsnummer på projektet.

Hilsen Lone
i Forslag » Andet af (210 points)
status opdateret af 🔒
Helt enig, det er er stor mangel, og det skal også automatisk føres med over på fakturaen,

Mvh

Kirsten
Jeg tilslutter mig også. Det er en meget stor mangel.

Hilsen Tina

Hej igen begge to, 

Jeg skriver lige her, så jeg er sikker på I ser det. Vi har implementeres jeres ønske. Hvordan det hele virker kan ses i bunden af denne tråd smiley

2 Svar

Hej Lone og tak for dit forslag,

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg vil lade dit indlæg ligge herinde i ca to uger, så andre brugere kan nå ind og bakke op omkring det. Det er vigtigt for os at se, hvor mange brugere der ønsker en specifik funktion.

Når det er sagt, så vil jeg lige høre, hvordan dette nummer skal bruges?
Grunden til jeg spørger er, at vi måske kan få det til at virke på den ene eller anden måde og hvis vi ikke kan, så forstår jeg bedst muligt, hvordan vi får det til at virke med ny funktionalitet. Jeg ser frem til at høre, hvad du skal bruge nummeret til. Du må meget gerne forklare det med en specifik arbejdsgang, så jeg er helt med :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Der er mange kunder der gerne vil ha´ deres rekvisitionsnummer på fakturaen, specielt inden for det offentlige - Hos èn af mine kunder, bliver fakturaerne ganske enkelt ikke betalt, hvis der ikke er et rek.nr.

I deres tilfælde bliver der oprettet et projekt, og der bliver påført rek.nr. ved oprettelsen af projektet. Ved faktureringen skal man så tilbage i projektet for at finde rek.nr - der ville det være meget nemmere at man får det automatisk med over, når man går i gang med at fakturere .

mange hilsner

Kirsten Munk
Svar vedr. rekvisitionsnr. på projektkort
Hej Kirsten og mange tak for at følge op.

Når du siger det skal med på fakturaen, i hvilket felt ønsker du at angive dette? Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er vigtigt i jeres sammenhængen. For at kunne lave en evt. løsning korrekt, så må du meget gerne uddybe, hvor på fakturaen det skal stå.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)
Hej Jesper,

Lige nu skriver de rek.nr under projektbeskrivelse i Projektet, og ved fakturering, ser vi i dette felt...men det er ikke hensigtsmæssig at det felt bliver ført med over, da der står en del andre ting også.. der mangler ligesom en felt hvor man evt. kan skrive rek.nr..

På fakturaen skal det være under "øvrig reference".

Dette felt er der ikke i projekt, men måske det kan komme?

Mange hilsner

Kirsten

Hej Kirsten og mange tak for svaret. 

Det var lige præcis det jeg skulle vide. Jeg har valgt at sætte dit forslag som overvejes for nu. Det betyder ikke vi arbejder videre med det nu, men det er på listen, hvorfra vi tager de forslag som skal implementeres. Hvis det skal komme højere op på listen vil jeg anbefale alle som er enige at stemme på forslaget, så det får en bredere opbakning.

Rigtig god dag smiley

Hej Tina og Kirsten, 

Mange tak for jeres input til os.
Jeg er rigtig glad for at kunne fortælle jer, at det nu er nu muligt, at påføre øvrig reference til et projekt. Reference bliver taget med, hvis projektet bliver oprettet fra salg -> kunder -> projektoversigt. 

Herfra kan der oprettes tilbud, ordre og faktura. Når I gør det, så vil referencen blive fanget fra projektet og sat ind. 

Jeg håber det noget I får gavn af i fremtiden.

Rigtig god dag og pas på jer selv og folk omkring jer i de her Covid-tider. smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Det lyder rigtig godt - det vil vi prøve.

Ikke helt optimalt at det skal gøres igennem kunde "modul", da vi normalt opretter fra projektmodulet, så der skal en adfærdsændring til, og det tænker jeg bliver lidt svært...

Det er heller ikke altid kunderne har et ordrenummer fra start, de opgiver de først senere...

Men ellers - vi prøver og ser hvordan det fungerer.

Endnu engang tak, for at I tog det op.

Mange hilsner

Kirsten Munk

Hej Kirsten, 

Jeg er glad for du tager i mod. Når du siger du opretter det fra projektmodulet, hvordan gør du så det? Som jeg ser det opretter man nemlig direkte fra igangværende faktura, eller fra kunder.

Selve øvrig ref. bliver sat på selve projektet og kan sagtens ændres undervejs smiley

Hej Jesper,

Det kan godt være jeg misforstår hvad du mente...det lød som om, at man skulle oprette et projekt unde salg-kunde-projekter - oprette ny projekt.

Vi opretter projektet under Projekt - trykke på "nyt projekt" og derpå finde kunden m.v.

Jeg har lige prøvet at sætte rek.nr på via den vej, og det kan også lade sig gøre,

 så det er bare helt fint det hele - Det bliver vi glade for .

Fakturaen laver vi jo så under salg-kunder-projekter og finde det enkelte projekt.

Jeg takker endnu en gang.

Mange hilsner

Kirsten

Super fint. Det lyder som det giver mening og virker for dig - og det er jo det vigtigste. Mange tak for ideen og rigtig god weekend smiley